Na zagrebškem letališču bo v treh letih zgrajen nov potniški terminal, ki bo lahko sprejel pet milijonov potnikov. Foto: BoBo
Na zagrebškem letališču bo v treh letih zgrajen nov potniški terminal, ki bo lahko sprejel pet milijonov potnikov. Foto: BoBo

Francoski koncesionar največjega hrvaškega letališča ZAIC je najel varnostnike hrvaške podružnice švedske skupine Securitas, ki se je že izkazala na več kot 200 letališčih v 25 državah.

Mednarodno letališče Zagreb je po javnem razpisu podpisalo triletno pogodbo s hrvaško podružnico Securitasa. Posel je vreden 27 milijonov kun (3,55 milijona evrov). Med 85 varnostniki je 40 žensk.

V hrvaški podružnici Securitasa poudarjajo, da so se za prevzem nadzora pripravljali leto in pol ter da se je na razpis za "elitno delo varnostnikov" prijavilo 500 ljudi. Kandidate, ki so bili izbrani, odlikujejo vrhunske psihične in fizične sposobnosti, dobro pa tudi govorijo angleško in obvladajo delo z napravami, ki jih bodo uporabljali za varnostne preglede.

Policisti bodo varnostnike sicer še nekaj časa spremljali pri delu, dokler zelene luči za njihovo samostojno delo ne bodo prižgali v hrvaški agenciji za civilno letalstvo.

Policisti bodo medtem nadaljevali opravljanje drugih rednih nalog na letališču, kot sta varovanje letališča in pregledovanje dokumentov. Varnostniki ne bodo imeli pravice posredovati proti potnikom, temveč bodo morali prositi za pomoč policiste.

Pleso se "širi"
Na Hrvaškem poudarjajo, da bodo stroške nadzora na Plesu zdaj končno plačevali samo potniki, in ne več vsi davkoplačevalci. Po letošnji turistični sezoni bodo razpis za varnostnike objavila tudi letališča v Splitu, Zadru in Dubrovniku.

Francoski koncesionar na Plesu je marca zvišal letališke takse, ki so na mednarodnih poletih dražje za slabih devet evrov, v domačem pa za dobrih šest evrov. Podražitev ne velja za potnike v tranzitu.

Na Plesu imajo približno dva milijona potnikov letno, v ZAIC-u pa načrtujejo, da se bo po gradnji novega potniškega terminala to število več kot podvojilo.