Lani je bilo po podatkih oblasti okoli 2.000 samomorov na železniških tirih, kar je šest odstotkov vseh samomorov na Japonskem. Foto: EPA
Lani je bilo po podatkih oblasti okoli 2.000 samomorov na železniških tirih, kar je šest odstotkov vseh samomorov na Japonskem. Foto: EPA

Železniška družba East Japan je že začela nameščati svetlomodre diode na perone vseh 29 glavnih železniških postaj v japonski prestolnici, ki jih dnevno uporablja osem milijonov potnikov. Družba je za projekt namenila 165.000 ameriških dolarjev in se tako pridružila podjetju Keihin Electric Express, ki je lani kot prvo namestilo svetleče diode na dveh železniških postajah.

Glavni vzrok za ta projekt je bilo vse večje število samomorov, ki je zaradi recesije še dodatno poskočilo in bi lahko preseglo rekord iz leta 2003, ko so našteli kar 34.427 smrti. Lani je bilo po podatkih oblasti okoli 2.000 samomorov na železniških tirih, kar je šest odstotkov vseh samomorov na Japonskem.

Najprej modra barva, nato še ograje
Pozitivni učinki modrih luči na zmanjšanje samomorov, ki hkrati povzročajo zamude vlakov, niso znanstveno dokazani, zato akcija vzbuja dvom pri mnogih strokovnjakih. Tega se zavedajo tudi predstavniki železniških podjetij, vendar na vsak način želijo zmanjšati število smrti in se pridružujejo mnenju tistih, ki pravijo, da modra barva pomirja, saj jo ljudje povezujejo z nebom in morjem.

Profesor psihologije z univerze v Hirošimi Šindži Hira je projekt pozdravil, vendar opozoril, da bi bilo za večjo varnost na perone treba namestiti zaščitne ograje, kot je to že praksa na nekaterih podzemnih postajah v Tokiu. Ograje imajo nameščena drsna vrata, ki potnikom omogočajo vstopanje in izstopanje na vlak. Predstavniki družbe East Japan so napovedali, da bodo tovrstne ograje predvidoma namestili do leta 2017.