Ryanair vabi z nizkimi cenami letalskih vozovnic, na udobje pa ne da prav veliko. Foto: Reuters
Ryanair vabi z nizkimi cenami letalskih vozovnic, na udobje pa ne da prav veliko. Foto: Reuters

O'Leary je bil jasen – Ryanairova letala se ne bodo vrnila v nebo, če bodo nova pravila o omejevanju socialnih stikov sprejeta tudi v letalski industriji. Ena izmed možnosti, ki se omenjajo, je, da bi morale družbe sredinske sedeže pustiti prazne, da bi tako med potniki zagotovili varno razdaljo 1,5 metra. A ta ukrep bi bil v popolnem nasprotju z irskim nizkocenovnikom, ki je letala običajno rad napolnil do zadnjega centimetra prostora, potnike pa vabil z oglaševanjem izjemno nizkih cen letov.

O'Leary je irski vladi dejal, da bo v primeru, da bo sprejela ukrep o obveznih praznih sedežih med potniki, imel le dve možnosti – da bo prazne sedeže plačala vlada ali pa Ryanairova letala preprosto ne bodo več letela, piše Guardian.

Poslovni model irskega podjetja namreč temelji na tem, da so njihova letala čim več v zraku, s čimer se znižajo stroški, in da prevažajo čim več ljudi. "Če smo zasedeni le na dve tretjini, nimamo nikakršnega dobička. Tudi če bi upoštevali to pravilo, izpraznjen sredinski sedež ne zagotavlja prav nikakršne varne razdalje, zato gre za precej idiotsko idejo, s katero ničesar ne dosežemo," je dejal v pogovoru za Financial Times. Namesto tega je predlagal uvedbo drugačnih varnostnih ukrepov, na primer obvezno nošenje mask in merjenje telesne temperature na letališčih.

Ryanair je lani prepeljal več kot 152 milijonov potnikov, največ med vsemi evropskimi družbami. O'Leary meni, da bi se lahko na stare tirnice glede števila prepeljanih potnikov vrnili poleti leta 2021. Družba se sicer sooča s kritikami, da le stežka povrne denar zaradi odpovedanih letov.

Vozovnice za 50 odstotkov dražje?

Mednarodna letalska organizacija Iata je predvidela, da bo imela letalska industrija zaradi covida-19 letos kar 290 milijard evrov izgube. Opozorila je tudi, da bodo nova pravila, ki bodo namenjena zmanjšanju stikov med potniki med letom, začasno pomenila konec poceni letalskih vozovnic. Predvideli so, da se bodo cene v povprečju dvignile za 50 odstotkov.

V nasprotju z Ryanairom je konkurenčno podjetje easyJet sporočilo, da bodo pod novimi pravili omejitve stikov leti znova možni "v kratkem", a menijo, da tudi v primeru omilitve prepovedi potovanj velikega povpraševanja po letalskem prevozu letos ni pričakovati.