Manj znane slovenske kraje pri Turistični zvezi Slovenije promovirajo tudi v okviru vseslovenske akcije Zdaj je čas – Moja Slovenija. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Manj znane slovenske kraje pri Turistični zvezi Slovenije promovirajo tudi v okviru vseslovenske akcije Zdaj je čas – Moja Slovenija. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Kar 90 odstotkov turistov pri nas zdaj predstavljajo slovenski gostje.

Kakšen je slovenski turist? Škrt, saj vidite, da se za napitnine pritožujejo natakarji, dobro, da kaj zapravi. Lokalno je najboljše, da nima sendviča s sabo, da nima vode s sabo in da ne pusti smeti za seboj, ampak da kupi na lokaciji in pomaga sebi in našim ljudem."

Peter Hevka, predsednik TZS-ja

Ti lahko slovenske destinacije in znamenitosti odkrivajo tudi s pomočjo motivacijske kampanje za domači trg, imenovane Zdaj je čas – Moja Slovenija, ki jo je Slovenska turistična organizacija skupaj s partnerji slovenskega turizma zagnala sredi maja.

Pri akciji sodeluje tudi Turistična zveza Slovenije. Njen predsednik Pavle Hevka pravi, da Slovenci zagotovo ne poznamo dobro svoje države: "Lahko rečem, da smo državo prepustili tujcem, sami pa hodimo po svetu. Zdaj je čas, da spoznamo našo lepo domovino."

Sorodna novica Ptuj takoj za Koprom po porabi turističnih bonov

Hevka se je po koncu karantene lotil snemanja kratkih filmov, v katere ujame manj znane kotičke naše države, od Pomurja, Črnomlja do Notranjske: "S snemalcem se odpravimo na teren, kjer se z župani dogovorimo o turističnih znamenitostih, jih posnamemo in predstavimo na družbenih omrežjih." Do zdaj je posnel 11 takšnih filmov, ki so po njegovih besedah na družbenih omrežjih pravi hit, saj nekateri dosegajo tudi do 100.000 ogledov. Projekt zato velja nadaljevati, je prepričan.

Na TZS-ju sicer opažajo, da se ljudje po večini odločajo za unovčevanje bonov v več delih, s tem pa lahko obiščejo več krajev.

Podpredsednik TZS-ja Peter Misja je na novinarski konferenci v Ljubljani povedal, da bodo boni rešili velik del turističnih ponudnikov: "Boni so vsekakor pozitivni."

Težave z obiskom imajo zgolj mesta in destinacije, kjer je bil domači gost nezaželen: "Osebno mislim, da je treba spoštovati vsakega gosta, še posebej pa domačega, to se je pokazalo tudi v danem primeru, ker tisti domači ti lahko v "nesreči" zelo hitro priskoči na pomoč."

Turistični boni in Pomurje

Slovenski gost raziskuje in želi aktivno preživljati dopust, predvsem pa zna aktivno pohvaliti in kritizirati ponudbo, je orisal Misja, ki opaža, da se ljudje večinoma odločajo za unovčevanje bonov v več delih, s tem pa lahko obiščejo več krajev.

Prihodnost slovenskega turizma se mu kljub negotovim razmeram zaradi koronavirusa zdi obetavna. "Mislim, da naši gostje ne bodo padali le na to, da bodo izkoristili tistih 200 evrov bonov, pač pa bodo zdaj ugotovili, da imajo marsikaj videti in spoznati," je dejal. Ob ustrezni promociji vidi zato potencial za slovenski turizem tudi v težkih razmerah.

Do zdaj je bilo s turističnimi boni opravljenih približno 200.000 prenočitev, unovčenih jih je bilo za skoraj 25 milijonov evrov. "Verjamem, da bomo do konca leta izkoristili večino bonov, ki so na voljo," je dejal.

Skriti biseri Slovenije

Precej vprašanj s prenašanjem bonov
Še vedno pa imajo številni precej vprašanj v povezavi z unovčevanjem ali prenašanjem bonov.

Največ vprašanj se po besedah Petre Ložar, sekretarke na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, pojavlja v povezavi prenosa bona med družinskimi člani. Bon se lahko prenaša med upravičenčevimi sorodniki v ravni vrsti do drugega kolena. "To so stari starši, otroci, starši, zakonci ali zunajzakonski partnerji, vnuki. Prenašati se pa ne da med brati, bratranci, strici, sosedi, sodelavci, prijatelji. Bon se lahko prenese, če je nekdo skrbnik ali pa ima odločbo CŠOD-ja, da je uradni skrbnik."

Slovenski turizem rešujejo domači gostje (od 8.40 do 12.30)

Bon je mogoče unovčiti le pri ponudniku storitve, poslovnem subjektu, ki je vpisan v Poslovni register RS in v register nastanitvenih obratov, ki ga vodi Ajpes, Petra Ložar dodaja, da je mogoče bon unovčiti tudi pri ponudnikih, ki na sami lokaciji nimajo dostopa do spleta, recimo v planinskih kočah. "Če so registrirani, tako kot je navedeno v zakonu, pod to številko lahko unovčite svoj bon, sicer ne pri ponudniku storitev, ampak boste poravnali takrat storitev sami s svojim denarjem in potem vložili zahtevek na Furs, da vam bo povrnil znesek, seveda bodite pozorni, da boste imeli račun za opravljeno storitev."

Finančna uprava je oblikovala poseben klicni center za informacije o turističnih bonih. Porabo in stanje bona pa lahko vsak posameznik spremlja tudi prek aplikacije finančne uprave eDavki.