Letošnja zima je Kranjsko Goro obogatila ne le z oblico snega, temveč tudi s številnimi velikimi športnimi dogodki. Pretekli konec tedna je tam potekal 60. Pokal Vitranc. Foto: www.alesfevzer.com
Letošnja zima je Kranjsko Goro obogatila ne le z oblico snega, temveč tudi s številnimi velikimi športnimi dogodki. Pretekli konec tedna je tam potekal 60. Pokal Vitranc. Foto: www.alesfevzer.com

Tako je decembra v Planici potekalo svetovno prvenstvo v smučarskih poletih, januarja je bila iz Maribora v Kranjsko Goro prenesena Zlata lisica, v prvi polovici tega meseca je Planica gostila tekme svetovnega pokala v nordijskem smučanju za smučarje invalide, minuli konec tedna je potekal tradicionalni Pokal Vitranc, konec marca pa bo v Planici na sporedu še finale sezone smučarskih skakalcev.

Sorodna novica Pokal Vitranc ni ogrožen, kaj pa uspehi slovenskega smučanja?

"Gre za prireditve, ki jih je v skladu z zakonodajo in odloki možno izpeljati, in s tega naslova smo potegnili največ, kar se je dalo. Kar se tiče individualnega turizma, pa je to pač sezona, ki je nikakor ne bomo mogli nadomestiti," je dejal Veber.

Čeprav so turistične namestitve za individualne goste zaprte in to zimo velika športna tekmovanja potekajo brez gledalcev, pa imajo na kranjskogorski turizem vseeno pozitiven učinek, zlasti v promociji, je poudaril.

Posebej veliko vlogo pri tem ima Pokal Vitranc, ki dosega zelo visoko gledanost in vsako leto ponese podobo Kranjske Gore v svet ter jo pomaga ohranjati na zemljevidu zimskih destinacij. "Prav to je glavni doprinos Pokala Vitranc in tega tudi letos nismo izgubili," je poudaril Veber.

Ob tem je spomnil, da je tudi finančna konstrukcija tega tekmovanja v alpskem smučanju vezana predvsem na televizijske pravice in sponzorje ter ne toliko na sam obisk. Zato je bilo najbolj ključno, da se je tudi letos tekmovanje kljub dodatnim zahtevam organizatorjev izpeljalo.

Manko gledalcev na letošnjem finalu svetovnega pokala v skokih bo močno opazen tudi v samem kraju. Foto: EPA
Manko gledalcev na letošnjem finalu svetovnega pokala v skokih bo močno opazen tudi v samem kraju. Foto: EPA

Izguba bo sorazmerna
Drugače je pri tekmovanjih smučarskih skakalcev v Planici, ki običajno ogromno prihodkov prinese z naslova navijačev oziroma gledalcev. Veliko jih namreč pride iz tujine, za več dni in v času, ko se smučarska sezona že bliža koncu in v Kranjski Gori skorajda ni več drugih obiskovalcev. Manko gledalcev na letošnjem finalu svetovnega pokala v skokih bo tako močno opazen tudi v samem kraju.

"Negativen vpliv na dohodkovni strani bo vsekakor velik. Vendar pa bo, gleda na to, da so namestitveni objekti tako ali tako zaprti, izguba sorazmerna. Večja kriza bi bila, če bi bili objekti odprti, obiskovalci pa ne bi bili dovoljeni," je pojasnil Veber. Ob tem je dodal, da bo zaradi prepovedi gledalcev tudi organizator Planice beležil bistveno večji negativni učinek od organizatorja Pokala Vitranc.

Športna tekmovanja kranjskogorskemu turizmu sicer celo v teh razmerah vseeno prinašajo tudi nekaj takojšnjih neposrednih koristi. Te občutijo predvsem v družbi Hit Alpinea, ki v svojih treh hotelih gosti tekmovalce in njihove spremljevalce. Zaradi tekmovanj invalidov so hotele odprli v zadnji tretjini februarja, ko so zaključili s temi tekmovanji, pa so nadaljevali s Pokalom Vitranc. Po nekaj dneh vakuuma bodo začeli sprejemati prve goste za Planico.

Sorodna novica Vitranc 2021: Namesto na tribuni v avtomobilu, na polju, hlodu in trinožniku

Kljub vsemu gre le za delček gostov, ki bi jih sicer gostili v Kranjski Gori, je za STA povedal direktor Hit Alpinee Milan Sajovic. "V primerjavi s prejšnjimi leti nikakor ne moremo biti zadovoljni. Če bi bilo to običajno leto, bi imeli veliko več gostov tudi v tem času, saj je v Kranjski Gori še vedno sneg. Ker vemo, kakšna je situacija, pa smo srečni, da lahko v teh razmerah vsaj malo obratujemo," je poudaril.

Poleg prihodkov pozitiven učinek odpiranja hotelov za te športne dogodke vidi v tem, da je za objekte dobro, če so v pogonu in če niso predolgo zaprti. Enako pomembno je za zaposlene, ki se z veseljem vrnejo na delovno mesto, saj čakanje na delo vendarle ni tako enostavno, je poudaril Sajovic.

Zadovoljen je tudi s pridobljenimi izkušnjami, saj so se v teh mesecih dobro izurili v tem, kako izvajati vse zaščitne ukrepe in dosegati covid standarde. "Gostje bodo v luči pandemije odslej imeli drugačna pričakovanja, več pozornosti bodo namenjali ukrepom za varovanje zdravja in na tem področju bomo mi, ko se bo turizem – upam, da čim prej – znova začel odpirati, imeli veliko prednost."