Skupna izjava vodilnih teles angleškega nogometa je dejala, da je bojkot način, kako poudariti, da morajo podjetja družbenih medijev narediti več. Le tako bo spletno sovraštvo mogoče izkoreniniti, pri tem pa je treba poudarjati tudi pomembnost izobraževanja ljudi. "Bojkot s strani nogometa seveda ne bo izkoreninil vira spletne diskriminacije, bo pa demonstriral, da je igra pripravljena narediti prostovoljne in proaktivne korake k boju, ki se nadaljuje," je bilo zapisano v izjavi.

"Nogomet je za oboževalce" Foto: EPA

V bojkot, ki se bo začel 30. aprila in trajal 4 dni, bodo med drugim vključene tudi Premier liga, Tretja angleška liga, Prva angleška ženska superliga in Angleška nogometna zveza, pridružili se bodo tudi sodniki in druge organizacije, povezane z nogometom. "Bojkot predstavlja našo kolektivno jezo," je povedal Sanjay Bhandari, predsednik organizacije Kick it Out, dobrodelne ustanove, ki se bori proti diskriminaciji in se bo pridružila pobudi. Bhandari je poudaril, da so družbeni mediji na žalost postali običajno orodje za strupeno žaljenje. Bojkot se bo izvajal na družbenih omrežjih Twitter, Facebook in Instagram.

"S tem ko se bomo odstranili s platform, pa izvajamo simbolno gesto," je še dodal in pojasnil, da je gesta namenjena tistim z močjo, ki bi morali ukrepati. Podjetja družbenih medijev bi tako morala predvsem poskrbeti, da bodo njihove platforme bolj sovražno okolje za osebe, ki žalijo in provocirajo (trolls), ne pa nogometno družino, poroča BBC.

Družbena omrežja morajo odgovarjati, če jim spodleti

"Vse organizacije in posameznike v nogometu pozivamo, naj se nam pridružijo," je sporočila Edleen John, direktorica enakosti, raznolikosti in vključenosti pri nogometni zvezi, in dodala, da naj na tak način pokažejo solidarnost, tako pa se bodo vsi združili v enotnem sporočilu. Po njenih besedah angleški nogomet ne bo toleriral kakršne koli diskriminacije, družbena omrežja pa morajo, v primeru, da jim spodleti pri moralnih in družbenih odgovornostih, odgovarjati.

Potezo so pozdravili številni člani nogometnega sveta, ki so bili tudi sami žrtve spletnega ustrahovanja. "To se je zgodilo mnogim igralcem. Nekaj se mora spremeniti, saj je na družbenih omrežjih prelahko postati tarča rasnih pripomb," je dejal David McGoldrick, nogometaš kluba Sheffield United, ki je bil lansko leto tarča številnih žaljivk, in poudaril, da je zadnji čas za ukrepanje. Da je bojkot dobra poteza meni tudi Neal Maupay, ki igra za Brighton & Hove Albion.

Pobuda sicer sledi nekaj tednov po tem, ko je Swansea City pod geslom "Dovolj je" v znak upora spletnemu ustrahovanju in žaljenju svojih igralcev za en teden ugasnil svoje račune na družbenih omrežjih. Zgledu sta sledila še Birmingham City in škotski Rangers, iz podobnih razlogov pa je marca z vseh družbenih omrežij izginil tudi Thierry Henry, nekdanji napadalec, ki je zaigral tudi za Arsenal. Nogometni klub Liverpool pa je po tem, ko so tarča spletnega nadlegovanja postali Trent Alexander-Arnold, Naby Keita in Sadio Mane, dejal, da rasistične žaljivke na družbenih medijih ne bi smele biti dovoljene.

Britanska vlada naj bi sicer podjetjem že grozila z visokimi globami, ki bi lahko znašale tudi več milijard funtov. Facebook je februarja dejal, da bo zaostril ukrepe, Instagram pa je že napovedal orodje, ki omogoča uporabnikom, da samodejno odstranijo žaljiva sporočila tistih, ki jim na družbenih omrežjih ne sledijo.