Fiat je v Kragujevcu zgradil veliko avtomobilsko tovarno, v kateri bodo poleg modela 500L izdelovali tudi še kakšnega drugega. Foto: M. Kr.
Fiat je v Kragujevcu zgradil veliko avtomobilsko tovarno, v kateri bodo poleg modela 500L izdelovali tudi še kakšnega drugega. Foto: M. Kr.

Nekdanje srbsko industrijsko središče avtomobilske in še bolj orožarske industrije je bilo več generacij neločljivo povezano z avtomobilskimi modeli, ki so množično prevladovali tudi na slovenskih cestah. Danes so v Sloveniji "fički, stoenke in jugoti" že precej redek pojav in tako rekoč "izumirajoča vrsta". Zadnje za Kragujevac sicer še ni mogoče reči, se je pa v zgodovino preselila Zastava, saj mesto že nekaj časa utripa v znamenju Fiata.

Kot poudarjajo sogovorniki iz Kragujevca, se preteklosti spominjajo s pozitivno in zdravo mero nostalgije, obenem pa so zadovoljni, da je sodobna tovarna po dolgih letih pogajanj in dogovarjanj o izgradnji prinesla nove zaposlitve in da vpliva na celotno mesto in regijo. V Kragujevcu tako ni nič nenavadnega, če se ob napisih v domačem jeziku pojavi tudi italijanski prevod, za vse "stalne" in manj stalne priseljence, ki so prišli v mesto zaradi nove Fiatove tovarne.

Več o obisku Kragujevca in novostih na avtomobilskem trgu lahko poslušate v arhivu oddaj Avtomobilsko-prometne minute, še vedno pa poteka tudi glasovanje za slovenski avto leta.