Foto: MMC RTV SLO/Bralci MMC-ja so tokrat spoznavali štirikolesno krmiljenje.
Foto: MMC RTV SLO/Bralci MMC-ja so tokrat spoznavali štirikolesno krmiljenje.

V Avtomobilnosti ljubiteljem avtomobilov večkrat v roke zaupamo volan, da tudi sami testirajo nove tehnologije in z vsemi delijo občutke, izkušnje in mnenja. Če smo pozimi pozornost posvečali štirikolesnemu pogonu, smo spomladi ostali pri štirih kolesih, ampak pri štirikolesnem krmiljenju.

Ovinkarili smo po Turjaku
Zadnjo Avtomobilnost smo posvetili ljubiteljem ovinkov. Skupaj z bralci MMC-ja, gledalci Avtomobilnosti in poslušalci Vala 202 smo po zavitih turjaških ovinkih dodobra preverili prednosti Renaultovega štirikolesnega krmiljenja 4Control.

"Je mogoče tako enostavno stvar, kot je premikanje sprednjih koles in zavijanje še bolj zakomplicirati. In prenesti na zadnji par koles in s tem pomagati vozniku," se je vprašal strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez, ki je vodil delavnico.

Poskušali so številni

Foto: Renault/Štirikolesno krmiljenje vozniku zagotavlja večjo okretnost in natančnost ter boljše zmogljivosti s tem, da z elektromagnetnim aktuatorjem na zadnji premi krmili zadnji kolesi.
Foto: Renault/Štirikolesno krmiljenje vozniku zagotavlja večjo okretnost in natančnost ter boljše zmogljivosti s tem, da z elektromagnetnim aktuatorjem na zadnji premi krmili zadnji kolesi.

Za začetek pojasnimo, štirikolesno krmiljenje ni novost v avtomobilskem tehničnem smislu. V devetdesetih letih so z njim na veliko eksperimentirali Japonci. Morda se kdo še spomni honde prelude. "Tako tehnologija, kot model se ni prijel, poskušali pa so še drugi," pravi Brglez. Danes tehnologijo največ srečujemo v luksuznih ali športnih modelih znamk, kot sta Audi in Porsche, Renault pa je poskrbel, kot radi trženjsko rečemo, za demokratizacijo sistema. Renault ponuja ta sistem v skoraj vseh modelih, razen najmanjših.

Sistem podvozja 4Control s krmiljenjem vseh štirih koles ima več prednosti: natančnejše in odločnejše vozne lastnosti, večjo okretnost in obračanje, vozniku pomaga avtomobil usmerjati po idealni poti, mu zagotavlja večji užitek med vožnjo pri vseh hitrostih in večjo raven dejavne varnosti.

Renault omenjeni sistem razvija že več kot desetletje. Laguna je imela s štirikolesnim krmiljenjem že leta 2008 za desetino manjši obračalni krog kot pa clio. Vrtenje volana je z omenjeno tehnologijo manjše skoraj za polovico. Nič čudnega, da so to tehnologijo uvedli že pri težkih in velikih tovornjakih, da so jih lažje obračali na manjšem prostoru.

Tudi za športnega megana

Foto: MMC RTV SLO/Inženirji Renault Sport so delovanje sistema uglasili tako, da avtomobilu zagotavlja okretnost in veliko stabilnost v ovinkih tudi pri veliki hitrosti.
Foto: MMC RTV SLO/Inženirji Renault Sport so delovanje sistema uglasili tako, da avtomobilu zagotavlja okretnost in veliko stabilnost v ovinkih tudi pri veliki hitrosti.

Večja stabilnost in hkrati okretnost je rezultat prav štirikolesnega krmiljenja. Štirikolesno krmiljenje pripomore tudi k bolj dinamični vožnji. Prav zato so Francozi pri najnovejši generaciji megane R. S. kot prvi športni kombilimuzini namenili sistem štirikolesnega krmiljenja. Ob tem sporočajo, da le-ta zaradi elektromehanskega aktuatorja na zadnji osi voznikom ponuja boljšo vodljivost in natančnejše krmiljenje v ovinkih.

Kot rečeno, na cesti do gradu Turjak smo skupaj z 12 udeleženci tehnične delavnice vseh starosti in vozniške izkušenosti prevozili 33 desnih in 27 levih ovinkov. Kako so se odrezali, pa poglejte v videu.