Izdelovalci želijo poiskati zvoke delovanja vozil, ki bi opozarjali nase zaradi varnosti in prepoznavnosti. Foto: Audi
Izdelovalci želijo poiskati zvoke delovanja vozil, ki bi opozarjali nase zaradi varnosti in prepoznavnosti. Foto: Audi

Avtomobili na električni pogon so tudi med vožnjo s hitrostmi do 25 kilometrov na uro dejansko povsem tihi. Zvok kotalečih se pnevmatik in zračni piš je mogoče zaznati šele pri višjih hitrostih, zato električni avtomobili predstavljajo večjo nevarnost za druge udeležence v prometu, ki razmere zaznavajo tudi s sluhom. Strokovnjaki poudarjajo, da je predvsem za pešce in kolesarje sluh ključnega pomena, ker omogoča spremljanje dogajanja v celotni okolici s pokrivanjem 360 stopinj, medtem ko je vidno polje omejeno na bistveno manjši kot zaznavanja. V še večji morebitni nevarnosti pa so vsi udeleženci s kakor koli zmanjšanimi sposobnostmi vidnega zaznavanja.

Izdelovalci avtomobilov z električnim pogonom tako intenzivno iščejo ustrezne zvoke delovanja, ki ne bi povsem izničili pozitivnih plati tihosti vožnje, obenem pa bi zagotovili ustrezno raven zaznavnosti zaradi varnosti, pa tudi prepoznavnosti izdelkov posamezne znamke.

Ena izmed znamk, ki še posebej skrbno uglašujejo zvok svojega uveljavljenega avtomobila z električnim pogonom, je Audi. V Ingolstadtu poudarjajo, da želijo najti značilen zvok, ki bi se razlikoval od klasične zvočne uglašenosti šestvaljnikov, petičnega zvoka osemvaljnikov ali klasičnega štirivaljnika in njihovemu izdelku zagotovil zvočno prepoznavnost že na daleč, vendar hkrati ne bi bil moteč in ne bi zvočno onesnaževal okolja. Prav tako si ne želijo preveč očitne sintetičnosti ali spodbujanja primerjav z zvoki iz narave, letali, vesoljskimi ladjami iz znanstveno-fantastičnih filmov … Obenem dodajajo, da bi lahko bil zvok vožnje njihovega e-trona zelo podoben zvoku, ki ga je bilo mogoče slišati med vožnjo audija RSQ prav v znanstveno-fantastičnem filmu Jaz, robot.