Letos je slavil audi A4/A5. Foto: MMC RTV SLO
Letos je slavil audi A4/A5. Foto: MMC RTV SLO
Priznanje gre drugič v roke Audiju
Kipec za zmago je šel v Audijeve roke drugič. Foto: MMC RTV SLO
Audi A4
Audi A4 je bil predstavljen letos v Frankfurtu. Foto: MMC RTV SLO
Finaliste so zbrali bralci in poslušalci, glavno vlogo pa je imelo sedem uredništev. Foto: MMC RTV SLO
Organizator izbora France Kmetič

Audi A4/A5 je bil najbolj všeč že bralcem in poslušalcem sedmih slovenskih medijev, saj je že tam zbral večino glasov. Zanj je namreč glasovalo 15.310 ljudi, drugouvrščena mazda 2 pa je prejela "le" 6.595 glasov. Že po nekaj glasovanjih žirije pa so gledalci lahko videli, da bo boj za zmago potekal prav med prvima dvema avtomobiloma po izboru ljudstva. Vsi avtomobilistični strokovnjaki so največje število točk pripisali audiju ali mazdi.

Glavni urednik Motorevije in organizator izbora France Kmetič je za MMC dejal, da drugi trije avtomobili po svojih lastnostih zaostajajo za vodilnima in niso konkurenčni za sam vrh. Je pa poudaril, da so vsi avtomobili v finalu dosegli velik uspeh, saj je mnogo dobrih vozil ostalo zunaj finala.

Med finalisti sta bila poleg omenjenih še renault twingo in peugeot 308. Vsak finalist nosi v sebi vsaj en del, narejen ali vstavljen v Slovenijii. Pri audiju so to žarometi in meglenke, glavno besedo pri zmagi pa je naposled le dobila tehnologija.

Vedno napreden audi
Žirija je pohvalila tehnični napredek audija A4/A5. Ta ima sistem "drive select", ki vozniku omogoča bolj udobno ali bolj trdo (športno) vožnjo, ponaša pa se še z lučmi z LED-tehnologijo. Napreden je tudi varnostni sistem, ki "pove", da je avtomobil v mrtvem kotu ali da je zapeljal čez črto na drug vozni pas. Odličen je še brezstopenjski menjalnik, nepogrešljiv pa štirikolesni pogon quattro, ki razporeja pogonsko silo asimetrično–dinamično na vsa štiri kolesa. Možnost, da kolo izgubi stik s podlago, se tako precej zmanjša.

Audi A4/A5 tretje generacije ponuja pet motorjev, v kombinaciji s tremi menjalniki. A4/A5 poganjajo bencinski motorji FSI, ki so opremljeni s tehnologijo neposrednega vbrizgavanja goriva, pri motorjih TDI pa se uporablja tehnologija brizgavanja prek skupnega voda. Motorji se trudijo biti čim bolj ekološki s filtrom za trde delce in so skladni z izpušnimi nomativi Euro 4.

Nemška invazija na slovenske ceste
Nemški avtomobil je kralj slovenskih cest že četrto leto zapored. Leta 2005 je

slovenski avto leta postal VW golf, leto pozneje VW passat, lani pa je slavil opel corsa. Nemški avto pa je postal tudi prvi slovenski avto leta. BMW serije 3 cuope je na prestol zapeljal leta 1993. Leto pozneje je zmagal mercedes-benz razreda C, 1996 volkswagen polo, dve leti pozneje audi A6, leta 1999 pa je nagrado dobil volkswagen golf.

Pravljičnih sedem
Izbor za slovenski avto leta so konec leta 1992 ustanovili trije mediji, in sicer Avto in

Fotozgodbo iz same prireditve si oglejte tukaj.
šport, Motorevija ter Val 202. Danes žirijo sestavlja sedem medijev. Poleg ustanovnih Motorevije in Vala 202 so tu še revija Avto Foto Market, Dnevnik, Večer, Delo in Siol.

Dosedanji zmagovalci
1993: BMW serija 3 coupe
1994: mercedes-benz razred C
1995: renault laguna
1996: volkswagen polo
1997: renault mégane
1998: audi A6
1999: volkswagen golf
2000: ford focus
2001: fiat punto
2002: peugeot 307
2003: mazda6
2004: mazda3
2005: VW golf
2006: VW passat
2007: opel corsa
2008: audi A4/A5

Nejc Gole
Organizator izbora France Kmetič