Že prihodnji emisijski standard Euro 7 bi lahko bil poguben za klasične motorje na notranje zgorevanje, opozarjajo pri VDA. Foto: Miha Merljak/MMC RTV SLO
Že prihodnji emisijski standard Euro 7 bi lahko bil poguben za klasične motorje na notranje zgorevanje, opozarjajo pri VDA. Foto: Miha Merljak/MMC RTV SLO

"Z uvedbo načrtovanega standarda EU-7 bo Evropska komisija dejansko prepovedala avtomobile z motorji na notranje zgorevanje od leta 2025 naprej," besede vodje nemškega Združenja avtomobilske industrije Hildegarda Müllerja navaja nemška tiskovna agencija.

Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Novi standardi bodo strogi

Da bi lahko izpolnili cilje pariškega sporazuma o varstvu podnebja, je želja EU-ja poostriti mejne vrednosti CO2. Nemški časnik Bild am Sonntag je poročal o študiji, na podlagi katere naj bi EU določil mejne vrednosti novega emisijskega standarda Euro 7. Kot je za zdaj znano, še ni nič odločeno, vendar pa raziskava kaže, da so odločevalci nagnjeni k precej strožjim pravilom od tistih pri trenutnem emisijskem standardu Euro 6.

Nemška avtomobilska industrija hiti s prehodom na elektromobilnost, hkrati pa EU opozarjajo, da preveč hiti z zniževanjem emisij CO2. Foto: AP
Nemška avtomobilska industrija hiti s prehodom na elektromobilnost, hkrati pa EU opozarjajo, da preveč hiti z zniževanjem emisij CO2. Foto: AP

Misija nemogoče

"Komisija želi določiti, da bo moralo biti v prihodnosti vozilo praktično brez emisij v vsakem voznem položaju naj bo to z vleko prikolice ali v počasnem mestnem prometu. To je tehnično nemogoče in to vsi vedo," je kritičen Müller. Načrtovano zaostrovanje bi torej pomenilo prepoved avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. "Namesto prepovedi potrebujemo novosti in naložbe v e-goriva ter gorivne celice. Težava ni motor z notranjim zgorevanjem, ampak gorivo," je še prepričan.