Jubilejno, 150., televizijsko oddajo Avtomobilnost smo zaznamovali z ekskluzivno nagradno igro, vožnjo s teslo modelom 3. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Jubilejno, 150., televizijsko oddajo Avtomobilnost smo zaznamovali z ekskluzivno nagradno igro, vožnjo s teslo modelom 3. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Prepričan sem, da vas Tesla zelo zanima. Teslin avtomobil model3, namreč. Tako kontroverzen, kot je ta avtomobil, predvsem pa njen lastnik, je malokateri avtomobil. Meni ni všeč, da ima ta avto ime po Nikoli Tesli, ki je velik borec za brezplačno elektriko. Poceni elektriko po vsem svetu, kar mu ni uspelo prav zaradi takih, kot je Elon Musk, vodja Tesle," pravi avtor in voditelj Avtomobilnosti Andrej Brglez.

Po drugi strani je Musk tudi želel, da bi bil tesla dostopen za vse. 1.000 dolarjev si vplačal in potem čakal, ali ga boš dobil čez leto, dve ali nikoli, "ampak vsi so ga na neki način imeli", pravi voditelj Avtomobilnosti David Urankar.

Ekskluzivno testiranje

Brglez pa pravi: "Ne vsi, nihče ga ni imel." Zato smo se v oddaji Avtomobilnost odločili, da avtomobil stestiramo, in ne samo to, da ga testiramo skupaj z izbranimi bralci MMC-ja in gledalci TV-oddaje Avtomobilnost.

Pa še nekaj, avtomobil je tako kontroverzen, da neke stvari res opravlja tako, kot bi jih delal Nikola. Na primer veliko patentov so dali popolnoma brezplačno v uporabo vsem. Na delavnici smo govorili o plusih in minusih. Celo zvok smernika lahko uravnavaš glede na svoje najbolj nenavadne želje.

Električni tesla model 3 je eden tistih avtomobilov, o katerem se največ govori in piše. Ne le zaradi zmogljivega 100-odstotno električnega pogona in več kot 500-kilometrskega dosega z enim polnjenjem baterije, ampak tudi zaradi digitalne zasnove kabine, v kateri prevladuje velikanska tablica. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Električni tesla model 3 je eden tistih avtomobilov, o katerem se največ govori in piše. Ne le zaradi zmogljivega 100-odstotno električnega pogona in več kot 500-kilometrskega dosega z enim polnjenjem baterije, ampak tudi zaradi digitalne zasnove kabine, v kateri prevladuje velikanska tablica. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Nakup po spletu

Tesla je v avtomobilsko industrijo uvedla tudi nakup prek spleta. Musk si je za cilj zadal iz enačbe izločiti klasične avtomobilske trgovce. A roko na srce, izkazalo se je, da kupci po svetu na Muskove ideje še niso dovolj dovzetni. Zato so se vzpostavile mehkejše rešitve za dostop do tesle. Tadej Perhavec iz Autowelta je za oddajo Avtomobilnost povedal: "V New Yorku sem obiskal salon Tesle, se pogovarjal, kako deluje sistem dobave, in v šali vprašal, kdaj ga lahko vidim in prevzamem. Smešno so me pogledali in odgovorili, da je bila nazadnje dobava v 45 minutah."

Perhavec pravi, da gre za običajen uvoz avtomobilov. "Poiskali smo partnerja v Nemčiji, prek katerega avtomobil kupimo zato, ker ga on mora kupiti od Tesle oziroma ga kupi v našem imenu."

Od sadjarja do letalskega elektroinženirja
In tako smo na test dobili avtomobil tudi mi in na delavnico povabili nekaj srečnežev. Eden izmed njih je Iztok Janežič, specialist sadjarstva: "Sam že več kot 15 let spremljam v praksi podnebne spremembe in podpiram vsak korak v smeri obnovljivih virov."

Posebnost je tudi bogata serijska oprema, ki med drugim vključuje električno pomična in ogrevana sprednja sedeža in multimedijsko napravo z 38,1-centimetrskim (15-palčnim) zaslonom na dotik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Posebnost je tudi bogata serijska oprema, ki med drugim vključuje električno pomična in ogrevana sprednja sedeža in multimedijsko napravo z 38,1-centimetrskim (15-palčnim) zaslonom na dotik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pred leti je vozil teslo S 85D, po vožnji z model 3 pa lahko reče, da je to še korak naprej. "V voznih karakteristikah nedvomno. Ponuja veliko prostora, nobene utesnjenosti, tudi v primerjavi s teslo model S ne." Kaj pa vožnja in zgolj velika tablica, s katero uravnavaš številne ukaze v vozilu? "Nisem ravno milenijski otrok, ampak mi je kar šlo," pravi Janežič.

Denis Vrhovnik je velik oboževalec Elona Muska: "Navdihuje me na vseh ravneh. V vesolje vozi astronavte in na Mars gremo čez nekaj let." Sam je že navajen gledati na sredino proti vrhu armaturne plošče, kjer ima njegova xsara picasso digitalne merilnike, s pomočjo katerih razbira vse informacije: "Sem že navajen na ta pogled. Prej mi je pa bilo tuje."

Matej Čepon je letalski elektroinženir. Musk in Tesla sta mu všeč, ker "išče neki tehnični napredek in želi biti korak pred vsemi drugimi, hkrati pa neprestano hodi po robu pravil".

Dodaja, da nič ni narobe, da je števec hitrosti na tablici, je pa narobe, da je odmaknjen od pogleda na cesto. "Bolje bi bilo narediti head-up zaslon. Vožnja s tablico spremeni pogled na vožnjo."

Če še niste ugotovili, glavni namen tokratnega testa je bila posebna ureditev voznikovega okolja.

Med udeleženci je bil tudi obrtnik Miha Božič: "Sam zaslon je postavljen tako nizko, da ne moti pogleda na cesto. Gre za primerno ureditev digitalni dobi, v kateri živimo."

Bralci MMC-ja oziroma gledalci Avtomobilnosti so se strinjali, da je dobro, če sedež, volan in druge stvari, pomembne za vožnjo, digitalno urediš, preden spelješ, drugače pa prevladuje mnenje, da bi se sčasoma lahko navadili na digitalno okolje.
Kaj so povedali udeleženci naše delavnice, pa si poglejte v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.