Znanstveniki na Islandiji ogljikov dioksid že nekaj let spreminjajo v kamen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Znanstveniki na Islandiji ogljikov dioksid že nekaj let spreminjajo v kamen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Avtomobilska industrija, celotni sektor, je največji vlagatelj denarja v inovacije in razvoj v Evropi. Daleč največ, kar 30 odstotkov vsega denarja za inovacije in razvoj v nove tehnologije prihaja prav iz avtomobilskega sektorja.

Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Razlogov je več. Najbolj primaren, osnovni, je ta, da, če izdeluješ avtomobile, da dobro veš, kaj jih bo v prihodnosti poganjalo. Pri tem moraš imeti pred sabo velika števila. Danes naj bi bilo na svetu 1,5 milijarde vozil, osebnih avtomobilov, tovornjakov, avtobusov in kombijev. Velike avtomobilske znamke se ne ukvarjajo le z vprašanjem, kako majhen ali malo večji delež oziroma odstotek tega trga bo napolnil električni vozni park, ampak predvsem, kaj bo poganjalo vse preostalo.

Vodo po mešanju z ogljikovim dioksidom pošljejo stran, nato pa jo pod visokim pritiskom vbrizgajo v kamnine na globini 800 metrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vodo po mešanju z ogljikovim dioksidom pošljejo stran, nato pa jo pod visokim pritiskom vbrizgajo v kamnine na globini 800 metrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

S posebnimi sesalci čistimo zrak

"Zato sta zanimiva tudi vodik in sintetična goriva. Ko bodo novo gorivo, katerokoli to že bo, na veliko uporabljati v tovornjakih, avtobusih, ladjah, gradbeni mehanizaciji in letalstvu, takrat se bo vse skupaj prav zares spremenilo tudi v avtomobilih," pravi strokovnjak za mobilnost Andrej Brglez, ki dodaja, da bomo do takrat lahko s posebnimi sesalci očistili zrak.

V zadnji oddaji Avtomobilnost smo predstavili naprave, ki delujejo kot drevesa, ampak za svoje delovanje potrebujejo elektriko. V Avtomobilnosti smo pobližje spoznali, kaj delajo pri Audiju.

Zamisel ni nova. Leta 2016 so si na Islandiji zagnali edinstveni projekt, ki obljublja cenejši in varnejši način zakopavanja CO2 iz fosilnih goriv, ki gorijo pod zemljo, kjer planeta ne more ogreti. Takšno zajemanje in shranjevanje ogljika naj bi bilo bistvenega pomena za ustavitev globalnega segrevanja

Pri Audiju želijo do leta 2050 postati ogljično nevtralni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri Audiju želijo do leta 2050 postati ogljično nevtralni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Hokus pokus, in dobiš kamen

Pri Audiju želijo do leta 2025 zmanjšati emisije CO2 v celotnem življenjskem ciklu vozila kar za 30 odstotkov, do leta 2050 pa želijo v celotnem podjetju postati nevtralni od ogljika. Prav zato je radikalna nova tehnika, ki obljublja cenejši in varnejši način zakopavanja emisij CO2 pod zemljo, zanimiva tudi za avtomobilskega proizvajalca.
Da je ozračje prepolno ogljikovega dioksida vemo. Poznamo tudi naša dejanja, ki so povzročila presežek CO2. Zavedamo se posledic, celo čutimo jih že. In dogovorili smo se že, kako bomo prenehali ustvarjati ta odvečni CO2. Zdaj smo na pragu odkritja, s katerim bomo lahko ozračje začeli pospešeno čistiti. V velikem obsegu in kmalu.
"Potrebujemo bazaltne kamne, vulkanske kamne, aluminij, druge kemične snovi, toploto in tlak. Potem pa "hokus pokus" in dobiš kamen. Podrobneje nam je trike razložil Dr. Sagen Seifert, vodja trajnostnih konceptov pri Audiju. Vabljeni k ogledu videoprispevka.

Presežki CO2 v ozračju – kako ga lahko vežemo?