Če danes zaslon vozila bolj ali manj služi le za razbiranje podatkov navigacijske naprave ali brskanje med radijskimi postajami, bo v prihodnje močno orodje v rokah tržnikov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Če danes zaslon vozila bolj ali manj služi le za razbiranje podatkov navigacijske naprave ali brskanje med radijskimi postajami, bo v prihodnje močno orodje v rokah tržnikov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Katere podatke zbira avto, komu jih pošilja, kdo jih pregleduje, ali lahko z njimi zasluži? In seveda, kdo ima do njih dostop? Policija, zavarovalnica, mogoče šef? Vsa ta vprašanja so že 10 let zanimiv pogovorni material.

Digitalno povezani že desetletje

Že prej je bilo na trgu polno avtomobilov, ki so se na takšen ali drugačen način povezali z digitalnim svetom. Dokončno pa smo v ta svet vstopili po tem, ko je postal e-call obvezen del vseh novih avtomobilov.

Bolj se razvija tehnologija prenosov podatkov in predvsem še bolj, kot se razvija tehnologija predelave podatkov v uporabne informacije, bližje smo trenutku, ko bodo ti podatki za nekoga dobili tudi dejansko vrednost.

Novi načini plačevanja in prenosa podatkov vseh vrst so praktično že tukaj in so zelo pomembni tudi zato, da bo prehod v trajnostno mobilnost lažji in hitrejši. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novi načini plačevanja in prenosa podatkov vseh vrst so praktično že tukaj in so zelo pomembni tudi zato, da bo prehod v trajnostno mobilnost lažji in hitrejši. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Ni brezplačnega kosila

"Verjeli ali ne, v svetu avtomobilov smo že desetletje v območju deljenja podatkov. Pri mobilnih telefonih se, za razliko od uporabe avtomobila, že zavedamo, da vsakič, ko naložimo eno aplikacijo, ta od nas nekaj vzame, oziroma ji damo nekaj osebnih podatkov. Američani bi rekli: Ni brezplačnega kosila," pravi avtor Avtomobilnosti in strokovnjak za mobilnost Andrej Brglez.

Zbiranje podatkov je vroča tema, ki ji ves svet posveča veliko pozornosti. Podatki so vredni kot suho zlato, samo poglejmo podjetja, ki že danes na različne načine - ali z anketami, poštnimi predali ali kako drugače, zbirajo podatke, ki jih uporabljajo v trženjske namene. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zbiranje podatkov je vroča tema, ki ji ves svet posveča veliko pozornosti. Podatki so vredni kot suho zlato, samo poglejmo podjetja, ki že danes na različne načine - ali z anketami, poštnimi predali ali kako drugače, zbirajo podatke, ki jih uporabljajo v trženjske namene. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Šli smo še korak dlje

V Avtomobilnosti smo šli še korak dlje. Urednik Miha Merljak je pogledal, kakšni so ti podatki, kdo jih prodaja, kdo jih kupuje in kako je, ko se avtomobili združijo s kriptovalutami.

Blockchain v povezavi z mobilnostjo lahko spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost (glej zgoraj).