Posamezni odseki cest, predvsem v mrzlih jutrih in če je ponoči deževalo, so tako lahko med seboj popolnoma različni, saj se velikokrat menjavata moker in suh asfalt. Še posebno nevarni so lahko senčni ovinki. Če je megla, še bolj pazite na varnostno razdaljo. Tudi dnevi so krajši, vožnja v temi pa bolj zahtevna. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Posamezni odseki cest, predvsem v mrzlih jutrih in če je ponoči deževalo, so tako lahko med seboj popolnoma različni, saj se velikokrat menjavata moker in suh asfalt. Še posebno nevarni so lahko senčni ovinki. Če je megla, še bolj pazite na varnostno razdaljo. Tudi dnevi so krajši, vožnja v temi pa bolj zahtevna. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Po podatkih policije Slovenci vestno menjamo zimske in letne pnevmatike, kar je seveda odlično, pravijo pa, da smo veliko manj vestni pri čiščenju snega z avtomobila, pri pregledu svetil in podobno.

Preberite teste pnevmatik

Pasti jesenske vožnje

Ker prihaja čas zamenjave letnih z zimskimi pnevmatikami, naj zapišemo le ta nasvet: v časopisih in na na stotine spletnih straneh objavljajo rezultate testiranja pnevmatik. Izbira tistih z najvišjo oceno bo zagotovo dober nakup, velja pa ocene vselej brati z upoštevanjem svojih vozniških potreb in zahtev. Na primer, ali je neka pnevmatika dobila nižjo oceno samo za to, ker je glasna pri večjih hitrostih, pri preostalih ključnih merilih pa se je odrezala dobro. To je lahko dobra pnevmatika za nekoga, ki se redko vozi z velikimi hitrostmi po avtocesti.

Za čim krajšo zavorno pot je poleg pnevmatik bistvenega pomena optimalno delovanje zavor, zato preverite tudi stanje olja in po potrebi zamenjajte obrabljene dele. Po potrebi avtomobil odpeljite na pregled na servis. Foto: MMC RTV SLO/Anže Petkovšek
Za čim krajšo zavorno pot je poleg pnevmatik bistvenega pomena optimalno delovanje zavor, zato preverite tudi stanje olja in po potrebi zamenjajte obrabljene dele. Po potrebi avtomobil odpeljite na pregled na servis. Foto: MMC RTV SLO/Anže Petkovšek
Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Kaj pa celoletne pnevmatike?

"Enako velja za celoletne pnevmatike. Nekoč so bile slab kompromis, a kot gre naprej vse, gre tudi gumarska znanost in današnje celoletne pnevmatike so že popolnoma na drugi ravni. Še vedno pa velja, da so kompromis, ki pa – ob premisleku kdaj, kje, kako in koliko uporabljamo avto – lahko pokaže, da je prava odločitev kompromis," pravi strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez, ki v videoprispevku v oddaji Avtomobilnost v praksi prikazuje, kako ukrepati v nevarnih razmerah za volanom.

Tlak v pnevmatikah naj bo nekoliko višji kot poleti. Ne pozabite na stanje akumulatorja. Z dovolj zmogljivim ampermetrom ga lahko hitro preverite tudi sami. Foto: MMC RTV SLO/MiV
Tlak v pnevmatikah naj bo nekoliko višji kot poleti. Ne pozabite na stanje akumulatorja. Z dovolj zmogljivim ampermetrom ga lahko hitro preverite tudi sami. Foto: MMC RTV SLO/MiV

Dobra očala olajšajo vožnjo

Jeseni se spremenijo tudi barve v naravi. Rene Pirc, mojster optike, je za oddajo Avtomobilnost pojasnil: "Kakovost očal je zelo pomembna. Fotokromatske se samodejno prilagajajo sončni svetlobi, se tudi zatemnijo za dodatnih 15 odstotkov. V osnovi so stekla 70-odstotno zatemnjena, ko imamo difuzno svetlobo, in ko je moč sonca večja, se zatemnijo še za dodatnih 15 odstotkov. Za poletne mesece in navtiko so primerna sivozelena stekla za močnejšo svetlobo, za jesensko-zimske čase in funkcionalno vožnjo pa so primerna rjava stekla sončnih očal."

Povečajte varnostno razdaljo

Testiranje gum in avtomobilov pri -25 stopinjah Celzija: Obisk v Goodyearovem arktičnem testnem centru

Na policiji dodajajo, da naj bodo vozniki še posebej pozorni zjutraj, kadar je cesta vlažna, oprijem s podlago pa slabši, zaradi česar se precej podaljša zavorna pot vozila. Na policiji pojasnjujejo, da vozite odgovorno, s primerno varnostno razdaljo, pravočasno je treba zavirati pred oviro, spremljati druge prometne udeležence, s svojim ravnanjem pa storiti vse, da se zagotovi varnost v prometu.