V novoodkritem planetarnem sistemu je pet Neptunu podobnih planetov. Foto: European Southern Observatory

Zvezda HD 10180 je precej podobna našemu Soncu in leži v majhnem ozvezdju južne nebesne poloble, ki se imenuje Hydrus oz. Mala vodna kača (tega ozvezdja sicer ne smemo zamenjevati s precej večjo Hidro oz. Vodno kačo), so sporočili z Univerze v Ženevi, poroča BBC.

Videoposnetek o planetarnem sistemu ki ga je objavil ESO, si lahko ogledate tukaj.

Christophe Lovis, vodja projekta, je pojasnil, da so mogoče odkrili, kot se je izrazil, najbogatejši sončni sistem do zdaj, saj verjetno skriva še več kot samo pet planetov, ki v orbiti krožijo okoli zvezde HD 10180. To po njegovem mnenju dokazuje, da smo stopili v novo obdobje raziskovanja vesolja - zdaj preučujemo nove in nove planetarne sisteme, ne več zgolj planetov.

Izračunali celo maso planetov
Astronomi so planet odkrili s pomočjo naprave, poimenovane Harps (High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher), ki meri komaj zaznavno premikanje zvezd - če v orbiti kroži le en planet, bo Harps izzval majhno premikanje, če jih kroži več, bo izzval več premikanj v različne smeri. S pomočjo naprave, ki je sicer v lasti Evropskega južnega observatorija (ESO), so astronomi izračunali ne samo število planetov, ampak tudi maso planetov in celo tirnico njihovih orbit.

V sistemu je tako (najmanj) pet Neptunu podobnih planetov, ki so približno toliko oddaljeni od zvezde kot "naš" Mars od Sonca, kar pomeni, da je sistem celo bolj gosto "naseljen" s planeti kot naše osončje. Precej nenavadno je tudi, da imajo vsi planeti skoraj popolnoma okrogle orbite, je pojasnil Lovis.