Galaksiji naj bi trčili pred devetimi milijardami let, dokončno pa naj bi se združili pred 5,5 milijarde leti. Foto: Nasa

Mednarodna ekipa znanstvenikov je pripravila računalniško simulacijo evolucije Andromede skozi čas. Na podlagi podatkov, ki so jih pridobili, menijo, da sta galaksiji trčili pred devetimi milijardami let, dokončno pa sta se združili pred 5,5 milijarde leti.

Vodja projekta Francois Hammer iz francoske opazovalnice v Parizu je pojasnil, da so znanstveniki do zdaj odkrivali galaksije, ki so bolj na robu vesolja, o galaksijah v naši "bližnji soseščini" pa je znano bolj malo. V "bližnji soseščini" je 40 galaksij, največji med njimi pa sta prav Andromeda in Rimska cesta.

Izsledki bi lahko pomagali razložiti tudi nastanek naše galaksije
Mnogi astronomi so že v preteklosti predvidevali, da je Andromeda nastala s trkom dveh galaksij, a doslej tega ni uspelo dokazati nikomur. Znanstveniki so razložili, da bi na podlagi izsledkov lahko odkrili še kaj novega v zvezi z galaksijami v bližini. Predvidevajo pa tudi, da je združitev galaksij imela precejšen vpliv na temno snov.

Z računalniško simulacijo so astronimi poustvarili najbolj znane značilnosti Andromede. Da so lahko ustvarili navidezne zvezde, pline in temno snov, so uporabili osem milijonov delcev, izsledki pa bi lahko pomagali razložiti tudi nastanek naše galaksije.