Mobilne aplikacije zbirajo občutljive podatke o uporabnikih in jih pošiljajo množici tretjih strank. Foto: EPA
Mobilne aplikacije zbirajo občutljive podatke o uporabnikih in jih pošiljajo množici tretjih strank. Foto: EPA

Raziskava podjetja Evidon je pokazala, da so med prejemniki podatkov o uporabnikovem življenjskem slogu in telesnih značilnostih najpogosteje oglaševalska in analitska podjetja, ki iz podatkov izdelujejo profile uporabnikov in z njimi prilagajajo oglaševanje, vendar pa bi lahko podatki romali tudi do zavarovalnic in farmacevtskih podjetij.

Z vse večjo priljubljenostjo mobilnih naprav se povečuje tudi število raznovrstnih mobilnih aplikacij. Mnoge od teh so na voljo brezplačno, podobno kot za brezplačne spletne vsebine pa tudi za aplikacije velja, da jih uporabniki posredno plačujejo prek oglasov in z osebnimi podatki.

Pregledali so 20 aplikacij, med drugim tudi MapMyFitness, WebMD Health in iPeriod. Avtorji teh sicer pravijo, da zbranih podatkov ni mogoče povezati s posameznimi uporabniki, nekateri pa se branijo tudi, češ da s podatki ne služijo.