Čelada Oculus Rift je še vedno prototip in tovrstnih prototipov je že ogromno končalo na smetišču zgodovine. A ime, ki stoji za njim, obeta, da bo tokrat drugače. Foto: Epa
Čelada Oculus Rift je še vedno prototip in tovrstnih prototipov je že ogromno končalo na smetišču zgodovine. A ime, ki stoji za njim, obeta, da bo tokrat drugače. Foto: Epa
John Carmack, Steve Jobs
Član ekipe Oculusa je John Carmack, legendarni razvijalec iger. Odgovoren je za imena, kot so Wolfenstein, Doom in Quake, ki so prinesla revolucijo v trirazsežni grafiki ter večigralstvu. Na levi strani sicer že pokojni Applov Steve Jobs. Foto: Epa

Soustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je ob najavi nakupa poudaril, da gre za dolgoročno naložbo, ki bo spremenila prihodnost družbenih omrežij. Tehnologije podjetja Oculus bodo igrale pomembno vlogo pri razvoju naslednje generacije računalniških platform, ki bodo po napovedi Zuckerberga nasledile mobilno platformo.
Od dveh milijardi dolarjev kupnine bo Facebook plačal 400 milijonov v gotovini, ostalo pa v delnicah.

Podjetje Oculus je bilo ustanovljeno leta 2012 in je znano po očalih za navidezno resničnost Oculus Rift. Izdelek je za zdaj še na stopnji prototipa, kljub temu pa je zanimanje med razvijalci iger veliko - pri podjetju so zbrali že več kot 75.000 prednaročil.

Rift za igre in druženje v virtualnosti
Pod okriljem Facebooka bo Oculus še naprej razvijal Oculus Rift, ki je namenjen predvsem računalniškim igram, Zuckerberg pa je napovedal, da bodo tehnologijo razvijali tudi za druga področja, med drugim za komunikacije in izobraževanje.

"Uporabnost tehnologij za virtualno resničnost je z izjemo računalniških iger še v povojih. Kljub temu podjetja v različnih panogah že eksperimentirajo s to tehnologijo," so zapisali pri Facebooku.

"Podjetje Oculus ima priložnost, da ustvari najbolj družabno platformo doslej in dodobra spremeni naš način življenja", so dodali.

Sonyjev konkurenčni projekt Project Morpheus
Z nakupom Facebook postaja tekmec japonskega Sonyja, ki je pred dobrim tednom napovedal lastna očala za navidezno resničnost Project Morpheus. Naprava bo združljiva s Sonyjevo najnovejšo igralno konzolo Playstation 4.

Google v partnerstvo z Ray-Banom
Že dalj časa pa se z navidezno resničnostjo ukvarja ameriški spletni velikan Google. Ta je včeraj razkril, da se je z enim vodilnih proizvajalcev očal na svetu, italijansko Luxottico, dogovoril za partnerstvo pri razvoju in prodaji pametnih očal Glass v ZDA.

V Googlu so partnerstvo z Luxottico - ta je znana po očalih blagovnih znamk Oakley, Alain Mikli, Ray-Ban in Vogue-Eyewear - označili za njihov doslej največji korak na trgu pametnih očal. Gre za očala z vgrajeno kamero, ki se z internetom povezujejo prek dostopnih brezžičnih točk Wi-Fi ali prek brezžične povezave z uporabnikom mobilnim telefonom.