Francoska televizija v najbolj gledanih terminih ne bo več imela oglasov. Foto: EPA
Francoska televizija v najbolj gledanih terminih ne bo več imela oglasov. Foto: EPA
Nicolas Sarkozy
Pobudnik zakona o francoski televiziji je predsednik Sarkozy. Foto: EPA

Prepoved oglaševanja v času največje gledanosti televizije je eden izmed ukrepov v okviru predlagane reforme javne televizije. Pobuda za reformo je prišla od francoskega predsednika Nicolasa Sarkozyja, ki si želi kakovost francoske javne televizije dvigniti na raven britanskega BBC-ja.

Sarkozy je prepričan, da se javni televiziji zaradi odprave reklam ne bo več treba bojevati z zasebno konkurenco in bo lahko predvajala več kakovostnega dokumentarnega in kulturnega programa.

Zaposleni nasprotujejo reformi
Zaposleni so nad ukrepom ogorčeni. Prepričani so, da bo reforma privedla do slabše kakovosti in manjše neodvisnosti televizijskih postaj, ki so v lasti države, poleg tega pa bodo imele največ koristi zasebne postaje, saj se bo del sredstev za oglase zagotovo prenesel k njim. Pri tem zaposleni na javni televiziji opozarjajo predvsem na največjo zasebno televizijsko postajo TF 1, ki je v lasti poslovneža Martina Bouyguesa, botra Sarkozyjevega najmlajšega sina.

Tako bodo na postaji France 3 stavko začeli že danes, v znamenje protesta pa bodo v torek delo ustavili tudi na postaji France 2.

Direktorja bo imenovala vlada
Še bolj kot odprava reklam, ki naj bi se do leta 2011 z najbolj gledanih terminov razširila na ves program, pa zaposlene moti predlog, da direktorja francoske javne televizije France Television ne bo več imenoval neodvisni organ, ampak vlada.

Francoska javna televizija se financira s sredstvi, zbranimi z oglaševanjem, in iz naročnine. Ta na leto znaša 116 evrov, zdaj pa jo bodo povišali na 119 evrov. Izpad prihodkov iz oglasov, kar znaša približno 450 milijonov evrov letno, pa naj bi televiziji povrnili iz sredstev, zbranih preko davka na prihodke od oglasov zasebnih televizij.

B. T.