Prejšnje misije so odkrile, da je bilo nekoč na Marsu veliko tekoče vode, vendar je ostajalo vprađanje, ali je ta še vedno pristona. Foto: Nasa
Nasino plovilo
Nasa je prejšnji mesec sporočila, da se misija Mars Global Surveyorja približuje koncu, potem ko je po desetih letih delovanja izgubila stik. Foto: Nasa

Plovilo Mars Global Surveyor, ki kroži okoli rdečega planeta ni vode sicer ni opazilo, vendar je na stenah dveh kraterjev na Marsu zaznalo spremembe, ki naj bi jih pred kratkim povzročil vodni tok.

Led in para že dokazana
Predtem odkritjem so znanstveniki dokazali, da na Marsu obstaja voda v obliki pare in ledu, novo odkritje pa pomeni, da bi se lahko na planetu razvilo življenje, za katerega je nujna tekoča voda. Led se na Marsu nahaja na njegovem severnem polu. Na Zemlji vse oblike življenja za preživetje potrebujejo vodo.

Odkritje je do zdaj najmočnejši dokaz, da voda še vedno občasno teče po površju Marsa. Pri Nasi so primerjali zdajšnje posnetke s tistimi izpred sedmih let in odkrili 20 novih kraterjev, na njihovih strmih stenah pa sledi vodnega toka. Hitro tekoča voda naj bi jarke ustvarila v zadnjih nekaj letih.

Slabi pogoji za tekočo vodo
Tekoča voda sicer ne more dolgo obstati na površju Marsa, saj bi takoj izhlapela ali pa zmrznila. To lahko pomeni, da se voda nahaja blizu površja in od časa do časa pride na plano in se tam obdrži ravno toliko časa, da ustvari jarek. Obstaja sicer tudi nasprtona razlaga, da je jarke ustvaril prah, ki je drsel po pobočju kraterja.

V našem osončju ima le Zemlja življenju prijaznejše ozračje kot Mars in znanstveniki domnevajo, da je na tem planetu včasih obstajala primitivna oblika življenja v obliki bakterijskih organizmov.