Falcon 9-Heavy naj bi vzletel s silo 17 meganjutonov, kar je podobno kot če bi naenkrat vzletelo 15 boeingov 747. Foto: SpaceX
Falcon 9-Heavy naj bi vzletel s silo 17 meganjutonov, kar je podobno kot če bi naenkrat vzletelo 15 boeingov 747. Foto: SpaceX

Raketa, ki so jo poimenovali Falcon 9-Heavy, je izpopolnjena različica rakete, ki bo v kratkem na Mednarodno vesoljsko postajo ponesla robota. Nova raketa bo sposobna nositi 53 ton tovora, kar je dvakrat več od shuttla. Izvršni direktor SpaceX-a Elon Musk je ob tem dejal, da bo raketa narejena tako varno, da bi lahko prevažala tudi ljudi.

Dolga bo 70 metrov, njena velikost pa obeta vesoljske polete, ki bodo segali dlje od Mednarodne vesoljske postaje. Tako bi lahko Falcon 9-Heavy z Marsa prinesel zbrane vzorce. Prvi polet bo raketa opravila iz letalskega oporišča Vanderberg, v prihodnje pa načrtujejo, da bi raketa poletela tudi iz Nasinega Cape Canaverala na Floridi.

Sredstva tudi od Nase
SpaceX se je lani proslavila kot prva zasebna družba, katere plovilo se je srečno vrnilo iz vesolja. Polet brez posadke je bil del prizadevanj družbe, da pokaže, da je tehnologija, ki jo izdeluje, dovolj zanesljiva in varna, da bi lahko raketa poletela tudi do Mednarodne vesoljske postaje. Družba je sicer prejela nekaj sredstev od Nase, a pravijo, da so za razvoj tehnologije za zdaj porabili le milijardo evrov, kar je za takšne projekte zelo nizka številka. V Nasi upajo, da bo razvoj SpaceXa pomagal zmanjšati stroške misij v vesolje. Ob shuttlovi letošnji upokojitvi, so s SpaceXom že sklenili pogodbo o pošiljanju zdajšnje rakete Dragon na Mednarodno vesoljsko postajo. Najverjetneje pa bo Nasa SpaceXu namenila tudi nekaj sredstev za razvoj sistema za izhod v sili, ki je nujen, preden se z raketo začnejo prevažati tudi ljudje.