Astronomi so odkrili planet, ki je od Zemlje oddaljen kar 15.000 svetlobnih let. Foto: epa

Po besedah astronomov z aucklandske univerze je planet oddaljen 15.000 svetlobnih let. Oddaljenost je sicer približna ocena, saj za natančen izračun potrebujejo več podatkov.

Zanimivo je, da sta planet prva opazila amaterska astronoma iz Nove Zelandije z malo boljšim teleskopom za domačo rabo. Nova tehnika namreč omogoča odkritje zelo oddaljenih planetov brez profesionalne opreme.

Mikroleča
Pojav, ki mu astronomi pravijo mikroleča, nastane, ko velik objekt v vesolju, npr. zvezda, prečka svetlobo, ki prihaja iz drugega objekta. Gravitacija bližjega objekta ukrivi svetlobo oddaljenega in jo poveča, podobno kot leča. Na Zemlji je tako oddaljeni objekt videti nekajkrat svetlejši.

33 strokovnjakov iz 11 držav bo podrobno znanstveno poročilo o odkritju predstavilo v reviji za astrofiziko American Astrophysical Journal.

Jupiter je peti planet v našem osončju, njegov premer pa meri 142.984 km. Od Sonca je oddaljen 778 milijonov km, od Zemlje pa od 628 do 928 milijonov. Temperatura na površju znaša -123 stopinj Celzija, atmosfera pa je sestavljena pretežno iz vodika in helija.