Novoodkriti planet je v Rimsko cesto prišel iz druge galaksije, ki jo je naša priključila sebi. Preživel pa je usodo, ki čez okoli pet milijard let najverjetneje grozi tudi Zemlji. Foto: MMC RTV SLO

Nemški astronomi s Planckovega inštituta so odkrili prvi planet iz druge galaksije. Planet iz druge galaksije pa ni tudi v drugi galaksiji, saj jo je naša galaksija "pojedla".

Do zdaj smo poznali okoli 500 planetov, ki pa so vsi tudi po izvoru iz naše galaksije. Pred kratkim odkriti planet, ki kroži okoli zvezde z imenom HIP 13044, je tako prvi, ki ne izvira iz Rimske ceste. Omenjena zvezda je danes oddaljena okoli 2.000 svetlobnih let, prej pa je bila del druge pritlikave galaksije, ki jo je naša galaksija "kanabalizirala" pred šestimi do devetimi milijardami let.

Novoodkriti planet je za okoli dvajset odstotkov večji od Jupitra in je poleg tega, da je edini znani planet, ki se je v naši galaksiji naselil po tem, ko je ostal brez svoje lastne, tudi eden redkih, ki je preživel ekspanzijo zvezde v svojem sistemu.

Zemlja po poti HIP-a 13044?
Ko je namreč HIP iz svojega jedra izčrpal celotne zaloge vodika, je v njegovem obstoju nastopila faza "rdeče velikanke". V tej fazi se je zvezda izjemno razširila. Po opažanjih astronomov, ki so za spletno izdajo revije Science opisali novo odkritje, pa naj bi se ponovno začela krčiti.

Čez okoli pet milijard let bo podobno usodo doživelo tudi Sonce - njegove zaloge vodika namreč niso neomejene, prav tako pa ima za to primerno maso. Modri planet se lahko v daljni prihodnosti žačne vrteti okoli rdeče velikanke.