Kamniti planeti v Osončju so Merkur, Venera, Zemlja in Mars. Foto: EPA

Znanstveniki so med proučevanjem vesolja in iskanjem prostora, kjer bi lahko uspevalo življenje, odkrili več kot 300 planetov, ki so zunaj Osončja. Ali gre pri vseh za plinaste krogle ali zanje ne morejo dokazati, da so iz trdnega materiala. Zdaj je ekipa evropskih astronomov potrdila, da so odkrili prvi skalnati planet zunaj Osončja.

Življenje mogoče le na trdnih tleh
Znanstveniki so namreč že pred časom ugotovili, da so za nastanek življenja potrebna trdna tla. Tudi na Zemlji, poenostavljeno, živimo na skalnati površini, je pojasnil Artie Hartzes, direktor opazovalnice Thuringen v Nemčiji. Odkriti planet je najbolj podoben Zemlji do zdaj, njegova edina pomanjkljivost je, da je preblizu Soncu.

Temperatura na površini je skoraj 2.000 stopinj Celzija, kar pomeni, da življenje na planetu ni mogoče. Svoje Sonce obkroži v 20 urah, s hitrostjo 750.000 kilometrov na uro. Če kroženje primerjamo z Osončjem: Merkur, ki je najbližji Soncu, pride okoli v 88 dneh.

Zaradi visoke temperature so ga poimenovali planet lave
Alan Boss
z Inštituta Carnegie je dejal, da je odkritje pomembno za iskanje primernih planetov za življenje. Planet so poimenovali z imenom Corot-7b, ima pa tudi vzdevek - planet lave. Odkrili so ga v začetku letošnjega leta, potem pa so morali astronomi opraviti še številne meritve, da so lahko dokazali, da je njegova površina skalnata. Od Zemlje je oddaljen okoli 500 svetlobnih let. Je enainpolkrat večji od Zemlje, njegova masa pa je petkrat večja kot Zemljina.

Odkritje daje znanstvenikom več optimizma pri iskanju Zemlji podobnih planetov, kjer bi bile življenjske razmere lahko ugodnejše, je dejal Boss.