Pluton je zaradi majhnosti izgubil svoje mesto med planeti Sončevega sistema. Foto: Reuters
Novoodkriti prebivalci Sončevega sistema
Xena, Charon in Ceres, ki niso bili sprejeti v družbo planetov Osončja. Foto: EPA

Na zasedanju Generalne skupščine Mednarodne astronomske unije v Pragi je 2.500 znanstvenikov po burni debati Plutonu odvzelo status planeta, ki ga je imel, odkar ga je leta 1930 odkril Američan Clyde Tombaugh. Deveti planet Sončevega sistema bo po novem spadal v kategorijo pritlikavih planetov.

Ob odkritju je bil Pluton vključen v družbo planetov, saj so bili znanstveniki prepričani, da je enako velik kot Zemlja. Vendar je bil Plutonov status predmet razprav že mnogo let, saj je s premerom 2.360 kilometrov precej manjši od drugih planetov Osončja in najbolj oddaljen od Sonca.

Pluton pripada posebnemu predelu Sončevega sistema, ki se imenuje Kuiperjev pas in v katerem so znanstveniki odkrili mnogo nebesnih teles, ki so po velikosti podobna Plutonu.

Nove definicije in kategorije
Znanstveniki so torej na zasedanju zavrnili predlog, na podlagi katerega bi Pluton obdržal svoj status planeta Sončevega sistema in ki bi v vesoljsko družbo vključil tri nova nebesna telesa, najbolj oddaljeno telo v Sončevem sistemu Xeno, Plutonovo luno Charon in asteroid Ceres. Zdaj bo treba spremeniti vse učbenike, enciklopedije in drugo literaturo, kjer je Pluton še naveden kot deveti planet.

Na zasedanju so znanstveniki poleg kategorij planeta in pritlikavega planeta uvedli še tretjo kategorijo malih teles Sončevega sistema, kamor spadajo vsa druga nebesna telesa, ki krožijo okrog sonca, razen satelitov.

Med planete Sončevega sistema sedaj spadajo le še Merkur, Venera, Zemlja, Mars, Jupiter, Saturn, Uran in Neptun. Na potrebo po novi definiciji je vplival napredek tehnologije, ki astronomom omogoča, da natančneje določijo in izmerijo vsa nebesna telesa.