Instagram ima že več kot milijardo uporabnikov. Foto: Reuters
Instagram ima že več kot milijardo uporabnikov. Foto: Reuters
Kevin Systrom in Mike Krieger
Systrom in Krieger bosta poiskala nove izzive. Foto: Reuters

Instagram uporablja že več kot milijardo ljudi, od leta 2012 pa je v lasti podjetja Facebook, ki je Instagram kupilo za milijardo dolarjev. Prav odhod Systroma in Kriegerja pa kaže na vse večje napetosti in nesoglasja med njima in vodstvom Facebooka, pišejo tuji mediji. Eden izmed razlogov naj bi bil ta, da je Instagram še vedno v vzponu, saj se število njegovih uporabnikov stalno veča, število uporabnikov Facebooka pa že nekaj časa stagnira. Facebook naj bi zato uvedel nekatere novosti, da bi od svojih uporabnikov iztisnil več denarja, kar pa naj bi bilo v nasprotju z glavnim vodilom Instagrama, ki je preprostost uporabe, piše BBC.

Systrom in Krieger sta omrežje ustanovila leta 2010 in ga vodila tudi po Facebookovem prevzemu. "Pripravljena sva odpreti novo poglavje. Da lahko zgradiva nove stvari, morava narediti korak nazaj, najti navdih in ugotoviti, kaj svet še potrebuje. To je najin načrt," je po umiku sporočil Systrom.

Za sodelovanje se jima je zahvalil tudi ustanovitelj in izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg, ki je dejal, da je Instagram odsev "ustvarjalne nadarjenosti svojih ustanoviteljev". "V zadnjih šestih letih skupnega dela sem se od njiju veliko naučil. Komaj čakam, da vidim, kaj bosta zdaj ustvarila." A po poročanju portala Bloomberg je med njima in Zuckerbergom prihajalo do vse večjih trenj in nesoglasij.

Aprila je umik napovedal tudi soustanovitelj in izvršni direktor priljubljene aplikacije za klepete WhatsApp, Jan Koum, ki je podjetje leta 2014 prodal Facebooku. Pred njim se je prostovoljno s položaja umaknil tudi drugi soustanovitelj WhatsAppa, Brian Acton.

Kritike o zlorabi osebnih podatkov
Facebook se je v zadnjem času znašel tudi pod plazom kritik in očitkov, da ne varuje dovolj osebnih podatkov svojih uporabnikov. To je povzročilo razkritje informacij, da je britansko podjetje Cambridge Analytica zlorabilo podatke približno 50 milijonov uporabnikov Facebooka za prirejanje osebnih sporočil v politične namene. Tako naj bi vplivali na kampanjo o izstopu Velike Britanije iz EU in na izid ameriških volitev leta 2016.