Foto: AIAA
Foto: AIAA

Ekipo sestavljajo študentje in študentke Fakultete za strojništvo, študent Biotehniške fakultete in študent Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani. Ekipa vsako leto sodeluje na mednarodnem študentskem tekmovanju DBF (Design/Build/Fly – Zasnuj/Izdelaj/Leti) in letos je na tekmovanju med 13. in 16. aprilom v Tucsonu v ZDA osvojila 2. mesto v konkurenci 99 univerz iz 14 držav.

"Pri tem je pometla z najmočnejšo konkurenco s področja aeronavtike, kot so Massachusetts Institute of Technology (MIT), University of South Californa, Stanford University, Georgia instutute of technology in Embry–Riddle Aeronautical University. V tesnem boju za prvo mesto so jih le za nekaj točk premagali študentje z Univerze RWTH Aachen," so povedali na ljubljanski fakulteti za strojništvo.

Ob tem so pojasnili, da tekmovanje vsako leto organizira Ameriški inštitut za aeronavtiko in astronavtiko (American Institute of Aeronautics and Astronautics, AIAA) in pripravi nove izzive ter zahteve nalog za tekmovanje v snovanju, gradnji in letenju brezpilotnih letal, ki so vedno bolj uveljavljena in se uporabljajo npr. za reševanje ponesrečencev, v filmski industriji, kmetijstvu, obrambi, logistiki …

Na tekmovanje je letos odpotovala ekipa dvanajstih študentov, ki so jih usmerjali Igor Petrović, Vid Pugelj in Gašper Krivic.

Letos so morali študenti zasnovati in izdelati kompaktno brezpilotno letalo, ki je zmožno elektronskega bojevanja. Sposobnosti letala so preverjali v štirih različnih nalogah, glavne zahtevane lastnosti letala pa so bile kompaktnost, hitrost letenja in vzdržljivost.

Pri izdelavi tekmovalnega letala in prototipov je sicer sodelovala ekipa 21 študentov iz različnih fakultet Univerze v Ljubljani. "Od oktobra so v prostorih Peskovnika – odprtega laboratorija Fakultete za strojništvo in Zavoda 404 izdelali dva prototipa in tekmovalno letalo. S prototipoma so izvedli več testnih poletov ter s pomočjo analize podatkov izdelali lahko, hitro, kompozitno letalo, ki dosega hitrosti več kot 170 km/h in je pri tekmovalni hitrosti zmožno leteti več kot 10 minut. Za potrebe tekmovanja so napisali tudi obsežno tehnično poročilo o zasnovi, gradnji in preizkušanju letala," so pojasnili in dodali, da je vsako leto tekmovanje tudi medijsko odmevno v strokovnih revijah.

Projekt je 15 let prisoten na Univerzi v Ljubljani, in kot so zapisali, je opazen velik napredek na področju konstrukcije letal in tehnologije izdelave.

"Ker sta razvoj in izdelava takšnega letala precej kompleksen proces, znotraj ekipe deluje več delovnih skupin: gradnja, simulacije, modeliranje, finance in elektronika. Vsako leto ekipa izdela več prototipov letala, ugotovi pomanjkljivosti, ga izboljša in nato izdela tekmovalno letalo. V ekipo je običajno vključenih približno 20 študentov, ki v projekt vloži več kot 2000 ur dela," so še poudarili na ljubljanski fakulteti za strojništvo.