Ostanki starodavnih živali so vidni tudi s prostim očesom na površju zemlje. Foto:

Zaradi državljanskih vojn so do zdaj opravili le redka razsikovalna dela, čeprav ponekod ostanki dobesedno štrlijo iz tal. Od leta 2002, ko so se razmere v državi umirile, zato raziskovalne odprave in "lovci na dinozavre" pospešeno obiskujejo pesknata območja.

Največje odkritje je uspelo paleontologu Octaviu Mateusu z univerze v Novi Lizboni, ki je leta 2005 našel pet kosti sprednje noge dinozavra, vrste sauropod. Po njegovem mnenju so te kosti šele začetek velikih najdb. "Angola je neverjetno najdišče fosilov. Kar naprej odkrivamo nove živali, zato je zelo razburljivo," je navdušen Mateus.

Fosili - odgovor na uganke in zanimivost za turiste
Raziskovalci upajo, da jim bodo odkritja v Angoli dala več odgovorov na vprašanja, kakšne spremembe so se v prazgodovini dogajale na tem območju, ko se je pretežno puščavsko območje spremenilo v tropsko. "Fosili nam razkrivajo, kako so se selile živali, kdaj so začeli izumirati dinozavri in kam so se premikale celine," pojasnjujejo raziskovalci.

Od bogatih paleontoloških najdišč si veliko obeta tudi Angola sama. Urediti nameravajo več muzejev in upajo, da bodo fosili postali turistična zanimivost.