Pri gledanju všečkov možgani postanejo zelo dejavni. Foto: Reuters
Pri gledanju všečkov možgani postanejo zelo dejavni. Foto: Reuters

V raziskavi je sodelovalo 32 najstnikov, starih od 13 do 18 let, ki so gledali slike, svoje in od drugih, ki so jim raziskovalci podelili različno število všečkov, česar pa opazovanci niso vedeli, piše portal ScienceDaily. Pri tem so dejavnost njihovih možganov opazovali prek fMRI-ja.

"Ko so najstniki zagledali svoje slike z velikim številom všečkom, smo opazili dejavnost v številnih predelih možganov," je pojasnila vodja raziskave Lauren Sherman. Pri tem je bil še posebej dejaven del, ki je del vezja, povezanega z nagrajevanjem in se aktivira npr. tudi pri uživanju čokolade ali zadetkih pri igrah na srečo, aktivirali pa sta se tudi področje, imenovano družabni možgani, in področje, povezano z vizualno pozornostjo.
Odobravanje vrstnikov je zelo pomembno
Raziskovalci so opazili, da so mladi z veliko večjo verjetnostjo všečkali fotografijo, če je že imela veliko všečkov in obratno, čeprav je slika lahko prikazovala vsebino, ki so jo raziskovalci umestili v kategorijo "tvegano". "Najstniki se drugače odzovejo na informacijo, če zanjo verjamejo, da jo je odobrilo večje ali manjše število njihovih vrstnikov. Četudi so ti vrstniki popolni tujci," je razložila Shermanova. Zato je učinek v resničnem življenju verjetno še bolj dramatičen, menijo raziskovalci.

Ker se na spletu mladi spoprijateljijo s številnimi neznanci, avtorji raziskave poudarjajo, da so starši upravičeno zaskrbljeni, kakšen vpliv bodo ti imeli na njihove otroke, zato je pomembno, da se zavedajo, s kom vse njihov podmladek komunicira. Vpliv je seveda lahko tudi zelo pozitiven, če se otrok spoprijatelji s pravimi ljudmi.

Vrstniški pritisk je sicer obstajal že od zmerom, a všečki so povsem drugačen pojav. "V preteklosti so najstniki sami oblikovali svoje mnenje o tem, kako se ljudje okoli njih odzivajo nanje. Pri všečkih pa ni nikakršne ambivalentnosti," je še dejala Shermanova.