Zemljin trojanski asteroid ima približno 300 metrov premera, od Zemlje je oddaljen približno 80 milijonov kilometrov, njegova orbita pa je jasno definirana za vsaj naslednjih 100 let. Zemlji se ne bo približal za manj kot 24 milijonov kilometrov. Foto: Nasa
Zemljin trojanski asteroid
Zeleno je obkrožen Zemljin trojanski asteroid. Foto: Nasa

Novi asteroid so lani odkrili strokovnjaki iz ameriške vesoljske agencije Nasa, ki so preučevali posnetke Nasinega vesoljskega infrardečega teleskopa WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer). Poimenovali so ga 2010 TK7.

"Trojance" imajo tudi Mars, Neptun in Jupiter
Skupina kanadskih in ameriških znanstvenikov je aprila letos s posnetki teleskopa s Havajev z večjo natančnostjo določila orbito asteroida. Ugotovili so, da gre za trojanski asteroid, asteroid, ki si orbito deli z Zemljo.

Asteroidi so velikanska vesoljska telesa, ki krožijo okoli Sonca. Tisti, ki si orbito delijo s katerim izmed planetov, se imenujejo trojanski asteroidi. Znanstveniki so nekaj trojanskih asteroidov pred tem odkrili že v orbiti Marsa in Neptuna, v orbiti Jupitra pa so jih našteli skoraj 5.000. Tudi dve Saturnovi luni si orbito delita s trojanskimi asteroidi.

Asteroid je od Zemlje oddaljen 80 milijonov kilometrov
Znanstveniki so predvidevali, da ima tudi Zemlja takšne asteroide, a so se zavedali, da jih je težje odkriti, saj so majhni in se z Zemljinega gledišča pojavijo blizu Sonca. "Končno smo našli enega, ker ima nenavadno orbito, ki ga pelje dlje od Sonca, kot je običajno za trojanske asteroide," je pojasnil Martin Connors z univerze Athabasca v Alberti v Kanadi.

"Če bi si predstavljali, da Zemlja potuje po urni številčnici, v središču pa je Sonce, bi odkriti asteroid potoval približno dve številki pred njo. Včasih se asteroid pomakne toliko naprej, da se znajde na nasprotni strani Sonca," je opisal Connors. Dodal je: "Poleg asteroida 2010 TK7 je WISE odkril še nekaj kandidatov za spremljevalce našega planeta, vendar jih je precej težko opazovati."

Zemljin trojanski asteroid ima približno 300 metrov premera, od Zemlje je oddaljen približno 80 milijonov kilometrov, njegova orbita pa je jasno definirana za vsaj naslednjih 100 let. Zemlji se ne bo približal bolj kot na 24 milijonov kilometrov.

Teleskop WISE zdaj miruje
Teleskop WISE je poslikal celotno nebo v infrardeči svetlobi od januarja 2010 do februarja 2011. V tem obdobju je odkril 19 kometov in več kot 33.000 asteroidov, med katerimi je 132 tako imenovanih Zemlji bližnjih objektov NEO (Near Earth Objects). Zemlji bližnji objekti so kometi in asteroidi, ki se Zemlji približajo na 45 milijonov kilometrov. Taki objekti bi lahko ob določenih pogojih prileteli v našo atmosfero.

WISE od februarja miruje, saj je okoli 300 milijonov dolarjev vredna naprava porabila vso zalogo zamrznjenega vodika, s katerim so hladili detektorje na delovno temperaturo minus 261 stopinj Celzija.