Dosežek odpira nove možnosti na področju srčne kirurgije. Foto: Reuters

Celice srčne mišice jim je uspelo vzgojiti iz matičnih celic, ki so jih dobili iz človeške kože, so objavili v znanstveni reviji Nature Communications.
Dosežek je uspel znanstvenikom na ameriški Univerzi v Pittsburghu. Kot pojasnjujejo, so tkivo srca vzgojili iz t. i. matičnih celic IPS, ki so sicer odrasle, a so jih "reprogramirali" v začetno obliko, iz katere se potem lahko razvije katera koli telesna celica.

Tako ustvarjene "primitivne" celice so nato pritrdili na "skelet" mišjega srca, iz katerega so prej odstranili vse srčne celice. Na ta "skelet", neživo tkivo proteinov in ogljikovih hidratov, so se nato prijele nove celice in začele rasti. Po 20 dneh rasti in oskrbe s krvjo so celice rekonstruirale mišji organ in se začele krčiti s 40-50 udarci na minuto.

Nad dosežkom navdušeni
Znanstveniki Univerze v Pittsburghu so nad dosežkom navdušeni. "Toda še daleč smo do tega, da bi naredili celotno človekovo srce," je povedal vodilni raziskovalec pri projektu, Lej Jang. "Vendar pa smo pokazali na nov vir matičnih celic za prihodnji inženiring srčnega tkiva," je pojasnil.
"Upamo, da bo naša študija pripomogla k temu, da bi na primer v prihodnosti lahko nadomestili del srčnega tkiva, ki je bilo poškodovano med infarktom, morda pa celo celoten organ pri srčnih bolnikih," je še dejal Lej.

Po ocenah Svetovne zdravstvene organizacije zaradi kardiovaskularnih bolezni, predvsem bolezni srca, vsako leto umre okoli 17 milijonov ljudi. Pri veliko srčnih bolnikih zdravila ne zadostujejo in jim lahko pomaga le presaditev srca. Vendar pa organov za doniranje primanjkuje. Tovrstni inženiring srčnega tkiva zato veliko obeta, so še zapisali znanstveniki Univerze v Pittsburghu.