Podobna nesreča se je na Kaninu zgodila že leta 2004. Foto: Mariša Bizjak
Podobna nesreča se je na Kaninu zgodila že leta 2004. Foto: Mariša Bizjak
Na Kaninu preučujejo vzroke nesreče

Tako vsaj meni direktor ATC-ja Kanin Aleš Uršič. Nenaden sunek vetra bi lahko snel nosilno vrv, kar je ustavilo obratovanje žičnice, je dejal.

Na Kaninu je tudi inšpektor žičniških naprav in smučišč iz Inšpektorata RS za promet, energetiko in prostor Iztok Menart, ki si je dopoldne s sodelavci ogledal vsa dovoljenja in dokumentacijo za obratovanje kaninskih žičnic ter dokumente o zdravniških pregledih zaposlenih, ki so skrbeli za upravljanje krožne kabinske žičnice.

Kot je dejal direktor direktorata za promet Miloš Pregl, iz tega ni videti, da bi imelo kaj bistven vpliv na petkov dogodek. "Rezultati inšpekcijskega nadzora bodo znani v ponedeljek, saj si bomo zdaj ogledali še samo žičnico na terenu," je pojasnil Pregl. Dodal je, da bodo morali pred ponovnim zagonom žičnice v ATC-ju Kanin počakati na inšpekcijsko poročilo in predhodno opraviti še strokovno-tehnični pregled naprave.

V vsakem primeru pa vzrok nesreče še nekaj dni ne bo znan, je povedal Uršič. Zaradi tega bo kaninsko smučišče nekaj dni še zaprto, kar predstavlja nov finančni udarec za ATC Kanin. Dnevno namreč zaradi zaprtega smučišča izgublja 5.000 do 10.000 evrov, družba pa bi potrebovala dobro smučarsko sezono, saj je precej zadolžena.

O petkovi nesreči poteka tudi policijska preiskava. Preiskujejo sum kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti. Predstavnik za odnose z javnostmi na Policijski upravi Nova Gorica Dean Božnik je dejal, da so policisti o nesreči obvestili tudi dežurnega preiskovalnega sodnika in državno tožilko ter republiškega inšpektorja za žičnice.

Druga takšna nesreča v 9 letih
Podobno nesrečo žičniških naprav na Kaninu so zabeležili leta 2004, pet let pozneje pa je plaz poškodoval zgornji del kabinske žičnice.

Krožna kabinska žičnica iz Bovca na smučišče Kanin je bila sicer zgrajena leta 1973, v letih 1999 do 2001 pa je bila v celoti prenovljena. Nadzorne institucije opravljajo redne preglede. Zadnji je bil opravljen novembra in decembra lani, tehnični pregled žičniške naprave pa je bil opravljen pred izdajo obratovalnega dovoljenja, je pojasnil direktor Uršič.

Na Kaninu preučujejo vzroke nesreče