V Adrii Airways Tehniki se želijo v prihodnjih dveh letih širiti še na četrti hangar. Foto: BoBo
V Adrii Airways Tehniki se želijo v prihodnjih dveh letih širiti še na četrti hangar. Foto: BoBo
V letu dni je zaposlenim uspel korenit preobrat v poslovanju. Foto: EPA


Adria Airways Tehnika, ki se ukvarja z vzdrževanjem letal, je kot hčerinska družba Adrie Airways nastala junija 2010. Predtem so kot poseben sektor delovali znotraj Adrie Airways. Februarja 2011 je omenjeni letalski prevoznik 100-odstotni delež v Adrii Airways Tehniki zaradi finančnih težav prodal državni Posebni družbi za podjetniško svetovanje (PDP) in Aerodromu Ljubljana. PDP ima v lasti 52,33-odstotni delež, Aerodrom Ljubljana pa 47,67-odstotnega.

Leta 2012 se je Adria Airways Tehnika znašla v zelo težkem položaju, saj sta dva pomembna kupca, španski letalski prevoznik Spanair in madžarski prevoznik Malev, končala v stečaju. Januarja lani so bili le nekaj tednov oddaljeni od insolventnosti, zato je vodenje družbe prevzela skupina zaposlenih.

Obrat zgodbe ali da se, če se hoče
Položaj se je hitro zasukal in dobiček iz poslovanja je ob koncu lanskega leta po nerevidiranih podatkih že presegel 900.000 evrov, prihodkov pa je bilo lani skoraj 20,7 milijona evrov. Z izgubo niso poslovali niti en mesec, so povedali v družbi.

Pohvalili so tudi potrpežljivost in trud zaposlenih, ki niso obupali, ko so zamujale plače, marsikatero delo pa so opravili kar zaposleni sami, npr. obnovili ličarsko delavnico. Občutno so znižali tudi stroške - samo pri menedžerskih plačah so glede na leto 2012 privarčevali več kot 300.000 evrov.
Za letos načrtujejo prihodke nad 21 milijonov evrov, dobiček iz poslovanja pa naj bi dosegel milijon evrov. Za opravljanje svoje dejavnosti imajo trenutno na voljo tri hangarje, želijo pa si, da bi se v roku dveh let širili tudi na četrtega.

Zaupajo jim tudi največji
Od leta 2002 do 2013 so v podjetju z 205 zaposlenimi pregledali in popravili že 905 letal, popravljajo pa jih za okoli 35 letalskih družb, so pojasnili v družbi. Ker se želijo čim bolj približati strankam, so zelo prilagodljivi in popravila opravljajo tudi v tujini, npr. na matičnih letališčih letalskih družb.

Lani so znova vzpostavili sodelovanje z nemško Lufthanso, skandinavskim prevoznikom Scandinavian Airlines (SAS), letos pa so pridobili še nemškega prevoznika Air Berlin. Že zdaj okoli 70 odstotkov vzdrževalnih del opravijo za tuje prevoznike, nekateri prihajajo tudi zunaj Evrope. V prihodnosti pa rast pričakujejo predvsem na Bližnjem vzhodu in v Aziji.

Pri rasti in širitvi poslovanja bi jim lahko pomagal tudi strateški partner. Aerodrom Ljubljana in PDP sta januarja letos že objavila poziv za nakup 100-odstotnega deleža v Adrii Airways Tehniki, prvi mož Aerodroma Zmago Skobir pa je nedavno izrazil upanje, da bodo postopek prodaje izpeljali do konca pomladi. Zanimanja za nakup naj bi bilo po neuradnih podatkih precej.