Ukrep čakanja na delo je po Brankovičevem mnenju še najboljši v trenutnih razmerah. Foto: MMC RTV SLO
Ukrep čakanja na delo je po Brankovičevem mnenju še najboljši v trenutnih razmerah. Foto: MMC RTV SLO
Goran Brankovič
Goran Brankovič dopušča možnost, da so se zgodile kakšne nepravilnosti, ki bodo v tem primeru tudi odpravljene. Foto: MMC RTV SLO

Brankovič tako odgovarja iniciativnemu odboru čakajočih delavcev na Slovenskih železnicah, ki so od direktorja znova zahtevali, da ustanovi komisijo, ki bo preverila seznam čakajočih in popravila krivice, ki so nastale.

Kot poudarja Brankovič, je ukrep začasnega čakanja na delo v pristojnosti poslovodstva družbe. To je tudi dalo jasne kriterije o uvrstitvi zaposlenih na seznam začasnega čakanja na delo, poleg tistih, ki so bili v ta ukrep vključeni že od lanskega julija (okoli 350 zaposlenih): izpolnjevanje obeh pogojev za upokojitev, invalidi ter tisti, ki jim zaradi zaostrenih gospodarskih razmer ni mogoče zagotoviti ustreznega dela.

Morebitne nepravilnosti bodo tudi odpravljene
Končna imena na seznamu so glede na te kriterije izbrali direktorji področij v sodelovanju z vodjami posameznih organizacijskih enot, zato je ustanavljanje kakršnih koli komisij nesmiselno. Brankovič sicer dopušča možnost, da so se pri sestavljanju seznamov zgodile tudi morebitne nepravilnosti. Ob tem še zagotavlja, da bodo, če bodo ugotovljene, tudi odpravljene.

Brankovič je še ponovil, da ukrep začasnega čakanja na delo ne prejudicira morebitnega ugotavljanja kadrovskih presežkov. Jezo in nejevoljo napotenih na čakanje sicer razume, a je ta ukrep po njegovem mnenju glede na okoliščine še najvzdržnejši.

Odločitev ni bila lahka, a je nujno potrebna
Generalni direktor še zagotavlja, da bodo železnice kadrovske ukrepe uveljavljale na čim mehkejši, predvsem pa zakonit in socialno vzdržen način (upokojevanje, prezaposlitve ipd.). Ukrep začasnega čakanja na delo je sestavni del vladnega svežnja za ohranjanje čim večjega števila delovnih mest, dodaja.

"Odločitev o napotitvi delavcev na čakanje vsekakor ni bila lahka, zato smo se sestave seznama lotili z vso resnostjo in odgovornostjo. Glede na trenutno resno stanje v družbi in na neugodne razmere na trgu so ti ukrepi nujno potrebni. Še posebej, ker želimo zagotoviti obstoj in poslovno stabilnost podjetja. Naš cilj je, da Slovenske železnice saniramo. Ne želim si, da se ponovijo zgledi iz preteklosti, kot je primer Mure," je še poudaril Brankovič.