Kapitalsko ustreznost železnic naj bi bilo ob morebitni uspešni reorganizaciji mogoče doseči tudi s prevzemom posojil s poroštvom države v višini 123,6 milijona evrov, ki so bila namenjena za nakup voznih sredstev. Foto: MMC RTV SLO
Kapitalsko ustreznost železnic naj bi bilo ob morebitni uspešni reorganizaciji mogoče doseči tudi s prevzemom posojil s poroštvom države v višini 123,6 milijona evrov, ki so bila namenjena za nakup voznih sredstev. Foto: MMC RTV SLO
Likvidnost bodo Slovenske železnice po načrtih reševale z izdajo obveznic v predvideni višini 200 milijonov evrov, s katerimi bodo reprogramirali del kratkoročnih dolgov in krili za vzdrževanje potrebna sredstva. Foto: MMC RTV SLO
SŽ: Leta 2011 brez izgube

Kot je dejal generalni direktor Goran Brankovič, so ukrepi porazdeljeni med državo kot lastnico, poslovodstvo in socialne partnerje. Ob predvidenih 81 milijonih evrov izgube v letu 2010 bi lahko poslovodstvo prihranilo 21 milijonov evrov. Ob ustreznem poplačilu storitev za opravljanje gospodarske javne službe bi železnice dodatno prihranile 31 milijonov evrov, z znižanjem plač pa še devet milijonov evrov.

Kot je povedal Brankovič, je bil v torek dosežen dogovor o znižanju plač med 1. januarjem in 30. junijem letos. Toda dogovor morajo zdaj ustrezno potrditi še organi socialnih partnerjev.

Kapitalsko ustreznost železnic je ob morebitni uspešni reorganizaciji, tako Brankovič, mogoče doseči tudi s prevzemom posojil s poroštvom države v višini 123,6 milijona evrov, ki so bila namenjena za nakup voznih sredstev. Neznanka pa je v tem trenutku povrnitev sredstev, ki so se v preteklosti prelivala iz transporta v infrastrukturo. Gre za slaba 102 milijona evrov.

Reševanje likvidnosti tudi z izdajo 200 milijonov evrov obveznic
Likvidnost bodo Slovenske železnice po načrtih reševale z izdajo obveznic v predvideni višini 200 milijonov evrov, s katerimi bodo reprogramirali del kratkoročnih dolgov in krili za vzdrževanje potrebna sredstva.

Trenutno prezaposlenost, ki je posledica zmanjšanja prometa, si v družbi želijo reševati z upokojevanjem in prerazporeditvijo invalidov v invalidsko podjetje. V letih 2010, 2011 in 2012 bo namreč na železnicah 1.361 zaposlenih, ki bodo izpolnjevali pogoje za upokojitev ali pa jim bo za izpolnitev pogojev manjkalo največ dve leti. Na čakanje so železnice napotile tiste, ki izpolnjujejo oba pogoja za upokojitev, invalide in tiste, ki trenutno nimajo zagotovljenega dela.

Ukrep začasnega čakanja tako nima nikakršne povezave z ugotavljanjem trajno presežnih delavcev, poudarja Brankovič. Napoteni na čakanje ohranjajo vse pravice in obveznosti iz delovnega razmerja in se bodo po izteku ukrepa vrnili na delo na železnice. Vseh šest mesecev bo na čakanju od skupaj 1.075 do zdaj vključenih v ta ukrep 823 ljudi, preostali bodo na čakanju manj časa.

Znova zavrnili sodelovanje Pavliča in Berdajsa pri pripravi seznamov
Poslovodstvo Slovenskih železnic je ponovilo, da delavski direktor Albert Pavlič in predsednik sveta delavcev Silvo Berdajs nista sodelovala pri pripravi seznamov na čakanje napotenih delavcev. Kot je zatrdil Pavlič, so taka natolcevanja plod domišljije in intrig. Iniciativni odbor delavcev na čakanju pa je Pavliča pozval, da se v petek udeleži seje sveta delavcev, kjer bosta z Berdajsom preverila svoja mandata.

SŽ: Leta 2011 brez izgube