Pred letalskimi družbami so zelo temni časi. Foto: Reuters
Pred letalskimi družbami so zelo temni časi. Foto: Reuters

IAG, pod čigar okrilje spadata tudi letalska prevoznika Iberia in Vueling, je zapisal, da je odločitev o zmanjšanju števila zaposlenih za skoraj tretjino sprejel na podlagi prepričanja, da bo trajalo več let, preden se bo letalski sektor vrnil na normalno raven. V IAG-u so zapisali, da bo prestrukturiranje nujno, dokler se povpraševanje ne bo vrnilo na raven lanskega leta. Ob tem so dodali, da bi lahko trajalo več let, da bi se znova vrnili na številke pred izbruhom pandemije, kar močno odmeva v vseh letalskih družbah po svetu.

V zadnjih tednih so se napovedi za letalsko industrijo še dodatno poslabšale, in ukrepati moramo takoj. Smo močna, dobro vodena družba, ki se je v 100-letni zgodovini spopadla s številnimi krizami in jih uspešno premagala," je v pismu zaposlenim zapisal izvršni direktor IAG-a Alex Cruz. Kot je dejal, ne morejo računati na vladno pomoč. "Videli bomo propad več letalskih družb," je bil črnogled.

V British Airwaysu dela okoli 4.500 pilotov in 16.000 kabinskih zaposlenih. V podjetju so že dali na čakanje skoraj 23.000 ljudi, poroča BBC.

V združenju pilotov Balpa so izrazili ogorčenje in napovedali, da se bodo bojevali za vsako posamezno službo. "To je prišlo kot strela z jasnega od družbe, v kateri so predtem zagotavljali, da imajo dovolj premoženja, da premagajo posledice padnemije, in v kateri so zavrnili vsako vladno pomoč," je bil oster generalni sekretar Brian Strutton.

V IAG-u so v torek sporočili, da so v prvih treh mesecih prihodki padli za 13 odstotkov, kot poroča glavni finančnik Stephen Gunning, pa bo najhuje razvidno šele v prihodnjih mesecih.

V SAS-u ob delo 5000 zaposlenih, v Icelandairju 2000

Skandinavski letalski prevoznik SAS je napovedal, da bodo odpustili do 5000 zaposlenih, kar predstavlja 40 odstotkov delovne sile v družbi. V družbi so izrazili pričakovanje, da se razmere še nekaj let ne bodo normalizirale. Kot je dejal izvršni direktor Rickard Gustafson, ne pričakuje, da se bo povpraševanje po letalskih povezavah na raven pred izbruhom pandemije vrnilo pred letom 2022. SAS naj bi 1900 delovnih mest ukinil na Švedskem, 1300 na Norveškem in 1700 na Danskem.

Da bodo zaradi posledic pandemije odpuščali, so napovedali tudi v islandskem prevozniku Icelandair, kjer se bo število zaposlenih zmanjšalo za okoli 2000 ljudi, družba pa se pripravlja na daljše obdobje, v katerem bodo izvajali minimalne operacije.

Kot poroča BBC, je Easyjet za dva meseca prizemljil 4.000 zaposlenih v Združenem kraljestvu. Prvi mož letalske družbe Virigin Atlantic Richard Branson je vlado pozval za posojilo do 500 milijonov funtov (okoli 574 milijonov evrov).

Tudi drugje po svetu so letalske družbe v težavah. Quantas je dal na čakanje 20.000 zaposlenih, Air Canada okoli 12.500. V Norwegian Airu opozarjajo, da bi jim lahko sredi maja zmanjkalo finančnih sredstev. V American Airlines je okoli 4800 pilotov privolilo v znižanje plač in status čakanja na delo, več kot 700 se jih bo predčasno upokojilo.