Državna pomoč za letalskega prevoznika je v skladu z evropskimi pravili, so odločili v Bruslju. Foto: BoBo
Državna pomoč za letalskega prevoznika je v skladu z evropskimi pravili, so odločili v Bruslju. Foto: BoBo
Adrii Airways zelena luč, Krki kazen

Evropska komisija je preiskavo državne pomoči za Adrio Airways začela novembra 2012 zaradi dvomov o skladnosti državnih ukrepov, vključno s štirimi dokapitalizacijami v letih 2007, 2009, 2010 in 2011, z evropskimi pravili.

Pri dokapitalizacijah v letih 2007 in 2009 v skupni vrednosti nekaj nad 13 milijonov evrov, ki ju je skoraj v celoti izvedel Kad, po presoji komisije ne gre za državno pomoč. Prav tako po mnenju Bruslja ne gre za državno pomoč pri dokapitalizaciji leta 2010 za 2,5 milijona evrov, ki jo je 80-odstotno financirala državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP), preostanek pa turistični agenciji Kompas in Palma.

Država prek dokapitalizacije do večinskega deleža
Pri dokapitalizaciji v letu 2011, ko je Adrio dokapitalizirala država s 50 milijoni evrov denarnih vložkov, pa gre po mnenju komisije za dovoljeno pomoč. Poleg štirih dokapitalizacij je komisija pregledala tudi odkup takratne Adrijine hčerinske družbe za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika, pri katerem po njeni presoji ne gre za državno pomoč.

PDP in upravljavec ljubljanskega letališča Aerodrom Ljubljana v večinski državni lasti sta med oktobrom 2010 in marcem 2011 z dokapitalizacijami in pretvorbo terjatev v lastniški delež pridobila 52,3-odstotni oziroma 47,7-odstotni delež Adrie Airways Tehnika.

Adrii Airways zelena luč, Krki kazen