Dars je odločitev o izbranem ponudniku sprejel na začetku avgusta, še pred koncem avgusta pa je bilo jasno, da bo začetek gradnje zamaknil revizijski postopek. Po odločitvi komisije je zdaj nemogoče napovedati, kdaj bo izvajalec za gradnjo na slovenski strani predora pravnomočno izbran, medtem ko je na avstrijski strani predora septembra že stekla gradnja. Foto: BoBo
Dars je odločitev o izbranem ponudniku sprejel na začetku avgusta, še pred koncem avgusta pa je bilo jasno, da bo začetek gradnje zamaknil revizijski postopek. Po odločitvi komisije je zdaj nemogoče napovedati, kdaj bo izvajalec za gradnjo na slovenski strani predora pravnomočno izbran, medtem ko je na avstrijski strani predora septembra že stekla gradnja. Foto: BoBo
Turki ne bodo gradili predora

Odločitev državne revizijske komisije je dokončna, saj po slovenski zakonodaji nanjo ni mogoča pritožba. Dars bo tako moral odločati med preostalimi ponudbami za gradnjo druge cevi avtocestnega predora Karavanke, ki pa so bistveno dražje, so pojasnili v družbi za avtoceste.

Zakonski rok za novo odločitev je 90 dni. Strokovna komisija se bo zdaj morala najprej sestati in glede na obrazložitev državne revizijske komisije odločiti, kako naprej. 90 dni je skrajni rok, zato na Darsu računajo, da bi do odločitev lahko sprejeli prej. Seveda pa je tudi v primeru oddaje javnega naročila drugemu ponudniku znova možna pritožba.

Tri pritožbe ponudnikov
Na izbiro turškega podjetja so se pritožili trije neizbrani ponudniki, in sicer novogoriški Kolektor CPG, sarajevski Euro-asfalt in kranjska Gorenjska gradbena družba skupaj z Metrostavom iz Prage. Državna revizijska komisija je vse tri zahtevke za revizijo združila v en revizijski postopek, v katerem je ugodila pritožnikom.

Darsu po izločitvi ponudbe turškega podjetja ostaja na izbiro osem ponudb, vendar je bila ponudba podjetja Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret v vrednosti 89,3 milijona evrov brez DDV-ja daleč najcenejša. Naslednjo najugodnejšo ponudbo je podala Gorenjska gradbena družba v sodelovanju s češkim Metrostavom za 104,4 milijona evrov.

Sarajevski Euroasfalt s Cestnim podjetjem Ptuj je ponudil gradnjo predora za 106,3 milijona evrov, Kolektor CGP z Rikom in turškim Yapi Merkezijem za 109,4 milijona, Implenia Österreich v konzorciju z Implenia Švica in CGP Novo mesto za 114,8 milijona, grški J&P Avax za 115 milijonov, italijanski Astaldi s partnerjema Cipa in GIC gradnje za 117,5 milijona evrov, GH Holding v sodelovanju z avstrijskim Hochtiefom za 118,6 milijona ter Pomgrad v konzorciju z Marti Avstrija in Marti Švica za kar 140,3 milijona evrov. Vse ponudbe so še brez DDV-ja.

Turki ne bodo gradili predora