Na Šarhovi v Ljubljani so stanovalcu dve leti zaračunavali previsok znesek za ogrevanje. Foto: MMC RTV SLO
Na Šarhovi v Ljubljani so stanovalcu dve leti zaračunavali previsok znesek za ogrevanje. Foto: MMC RTV SLO

Na Šarhovi v Ljubljani so stanovalcu dve leti zaračunavali previsok znesek za ogrevanje.
Ljubljančanu Antonu Jurci se je leto dni po namestitvi pokvaril eden izmed delilnikov, ki jih je v njegovem stanovanjskem naselju namestilo podjetje Brunata. Monter, ki je prišel odpravit napako, je ugotovil, da je imel napačno določen tip radiatorja, širino in število reber in s tem tudi faktor, ki je osnova za izračun porabe toplotne energije. Po pregledu vseh radiatorjev v stanovanju sta skupaj ugotovila, da so mu napačno določili skalo za štiri od petih radiatorjev.

"Tako sem dve leti plačeval previsok račun za ogrevanje," trdi Jurca in se hkrati sprašuje ali so morda napačno določene skale tudi v vseh drugih stanovanjih: "Po mojem mnenju to pomeni, da je bil ne le v mojem stanovanju, temveč v vseh stanovanjih napačen obračun za vse lastnike."

Na napake je opozoril predstavnike Brunate in upravnika stavbe in zahteval, da Brunata preveri pravilnost podatkov, na podlagi katerih obračunavajo porabo energije tudi v preostalih stanovanjih ter dvoletni obračun porabe energije, ki ga do danes ni dobil. Zato od lanske kurilne sezone protestno ne plačuje računov za ogrevanje stanovanja.

Napako odpravili, preplačila niso vrnili
Iz Brunate so Jurci sporočili, da so napako popravili, a poračuna za dve leti ni prejel, ne on ne upravnik: "Če bomo ta poračun prejeli, ga bomo vnesli v prvi mesečni obračun, ki bo sledil temu poračunu," je zatrdila direktorica Emone plus, ki upravlja blok, v katerem živi Jurca. Nadzorni odbor stanovalcev Šarhove ulice 22 – 26 je spomladi upravniku večstanovanjske stavbe naložil, naj od Brunate pridobi kodo za dostop do podatkov za vse stanovalce, s katerimi bi si lahko izbrali novega izvajalca odčitavanja in delitve toplotne energije. "Toda Brunata tega ne dovoli, s tem ne pusti zraven konkurenci in se obnaša kot vsemogočni monopolist, s tem si privošči nestrokovno delo, nespoštovanje zakonov in ignorira zahteve svojih strank," je ogorčen Jurca.

Priznali napako
V Brunati, ki z delilniki oskrbuje več kot 30 tisoč slovenskih gospodinjstev, so priznali napako. Pojasnili so, da gre v primeru Jurce za nekaj manj kot 13-odstotno odstopanje od zneska na položnici, oziroma 70 evrov preplačila v dveh letih. Na Inšpektoratu za promet, energetiko in prostor menijo, da na podlagi ponovno izdelanega razdelilnika stroškov ogrevanja podjetja Brunata ugotovljeno napako upravnik lahko popravi. Vendar bo to vplivalo na razdelitev stroškov za vsa stanovanja v stavbi. Ker veljavni predpisi o načinu delitve in obračuna stroškov toplote ne predpisujejo postopka v primeru ugotovljenih napak za nazaj, pa oškodovani stranki ostane le še sodna pot.

O težavah pri merjenju porabe toplotne energije in obračunavanja stroškov ter na kaj morajo biti uporabniki pri tem najbolj pozorni, v oddaji Posebna ponudba, ki si jo lahko ogledatev predvajalniku spodaj.

Posebna ponudba
Posebna ponudba