Foto: Reuters
Foto: Reuters

O prijavi poroča Zveza potrošnikov Slovenije, ki je članica BEUC-a. Kaj očitajo TikToku? Najprej, da uporablja nepoštene pogodbene pogoje. Številni med njimi so nejasni, dvoumni in v korist TikToka, tako da mu dajejo neomejeno pravico do uporabe, distribuiranja in reproduciranja posnetkov.

Nadalje pravijo, da je TikTokova politika virtualnih valut nepoštena do uporabnikov. Ti lahko kupujejo virtualne kovance. Z njimi kupujejo darila npr. znanim osebnostim, ki so jim všeč. Toda TikTok si pridržuje absolutno pravico do spreminjanja menjalnega tečaja med virtualnimi kovanci in darili – v svojo korist.

BEUC trdi, da TikTok ni sprejel ukrepov, s katerimi bi zavaroval otroke in najstnike pred prikritim oglaševanjem ter potencialno škodljivimi vsebinami. TikTok s svojim sistemom pripomore k širjenju prikritega oglaševanja. "Med njimi so razni izzivi, s katerimi spodbujajo uporabnike k ustvarjanju vsebine za določen izdelek, z vključitvijo ključnikov blagovnih znamk. Ker se takšni izzivi pogosto razširjajo s pomočjo t. i. spletnih vplivnežev, uporabniki spregledajo komercialni namen teh izzivov," so zapisali na ZPS-ju.

TikTok uporabnikov – še posebej otrok in najstnikov – ne obvešča jasno o svoji politiki osebnih podatkov. Ne da jim bistvenih informacij, na primer, katere podatke zbira, za kakšne namene in iz katerih zakonitih razlogov. O tem so bili obveščeni tudi nadzorni organi za varstvo osebnih podatkov, ki zadevo preiskujejo, navaja ZPS. Šlo naj bi namreč za kršitve uredbe GDPR.

TikTok je digitalno družbeno omrežje, ki temelji na objavljanju in deljenju videov.