Zaupanje potrošnikov in zaupanje v trgovini na drobno sta ena redkih kazalnikov gospodarske klime, ki sta oktobra zaznala rahel padec. Foto: Reuters
Zaupanje potrošnikov in zaupanje v trgovini na drobno sta ena redkih kazalnikov gospodarske klime, ki sta oktobra zaznala rahel padec. Foto: Reuters

Mesečni dvig kazalnika zaupanja je Statistični urad RS zaznal v predelovalnih in storitvenih dejavnostih, kjer se je kazalnik dvignil za dva odstotka, in v gradbeništvu, kjer se je dvignil za štiri odstotke. Je pa osemodstotni padec zaznal kazalnik zaupanja v trgovini na drobno.

V večini panog so se okrepili tudi kazalniki stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece. Kot najpogostejšo omejitev so podjetja v skoraj vseh dejavnostih izpostavila nezadostno domače oziroma tuje povpraševanje.

Poleg padca pri povpraševanju so najpogostejše omejitve v predelovalnih dejavnostih negotove gospodarske razmere. V gradbeništvu so omejitve predvsem visoki stroški dela in materiala, v storitvenih dejavnostih pa poleg nizkega povpraševanja omejitev predstavljajo tudi finančne ovire.

Trgovini na drobno, ki je edina panoga z nižjim zaupanjem na mesečni ravni, pa največje omejitve predstavljajo nizko povpraševanje, visoki stroški dela in konkurenca v sektorju.