Maketa proizvodnje baterij na razstavi InterBattery 2023 v Seulu. Foto: EPA
Maketa proizvodnje baterij na razstavi InterBattery 2023 v Seulu. Foto: EPA

"Skupna naložba bo Južni Koreji omogočila začetek komercialne proizvodnje polprevodniških baterij pred drugimi," je financiranje napovedalo južnokorejsko ministrstvo za industrijo.

Južna Koreja namerava z naložbo tudi štirikrat povečati domače proizvodne zmogljivosti katodnih materialov in potrojiti izvoz opreme za proizvodnjo baterij.

Južna Koreja je že ena največjih velesil na področju proizvodnje baterij za električne avtomobile. V državi so tri od petih največjih tovarn avtomobilskih baterij – LG, Samsung in SK on –, ki skupaj obvladujejo četrtino svetovnega trga in dobavljajo baterije proizvajalcem Tesla, Volkswagen, General Motors in Ford.

Južnokorejski velikani bodo v sklopu 15-milijardne naložbe zgradili tudi tri pilotne tovarne, v katerih bodo preizkušali inovacije v proizvodnji in skušali razviti optimalno baterijo.

Testirali bodo različne tipe avtomobilskih baterij; polprevodniške baterije, cilindrične celične baterije 4680 in baterije brez kobalta, preden bodo začeli množično proizvodnjo na lokacijah po svetu.

Južnokorejska podjetja želijo proizvodnjo baterij zagnati tudi v Severni Ameriki. Vlada je na začetku aprila pripravila načrt finančne podpore v vrednosti 4,8 milijarde evrov za investicije in premagovanje zakonodajnih ovir v ZDA.

Kitajski velikan predstavil "kondenzirano baterijo"

Proizvajalci baterij za električna vozila trenutno tekmujejo pri razvoju novih tehnologij baterij, ki bodo omogočile daljši doseg, večjo energijsko učinkovitost in boljšo varnost kot običajne litij-ionske baterije.

Kitajski proizvajalec baterij CATL je v sredo na avtomobilskem sejmu v Šanghaju predstavil novo "kondenzirano baterijo", ki naj bi omogočila kar dvakrat večjo energijsko gostoto (500 Wh/kg) kot sicer precej zmogljive baterije v avtomobilih Tesla. Baterije bodo sprva začeli uporabljati v letalstvu, množično proizvodnjo pa želijo začeti še letos.

CATL, največji proizvajalec avtomobilskih baterij na svetu, je sicer prejšnji teden sporočil, da je na osnovi polprevodniške tehnologije, ki jo raziskujeta tudi Toyota in Volkswagen, težko ustvariti konkurenčen izdelek.