Oddaja Prava ideja je bila lani nagrajena za najbolj inovativen prispevek v slovenskih medijih. Za nagrado so prejeli obisk univerze v Stanfordu in se udeležili sedme konference o inovacijskem novinarstvu, kjer je bila kot zgled inovacijskega novinarstav predstavjena tudi Prava ideja. Foto: Prava ideja
Oddaja Prava ideja je bila lani nagrajena za najbolj inovativen prispevek v slovenskih medijih. Za nagrado so prejeli obisk univerze v Stanfordu in se udeležili sedme konference o inovacijskem novinarstvu, kjer je bila kot zgled inovacijskega novinarstav predstavjena tudi Prava ideja. Foto: Prava ideja

Voditejica in urednica oddaje je v intervjuju za MMC povedala, da so tako v Google kot do Draperja prišli prek poznanstev, saj ameriška podjetja niso tako odprta za novinarje kot slovenska. "V ameriških podjetjih ni takšne navade kot pri nas, da bi enostavno komunicirali z novinarji, da novinarji pridejo v podjetje, snemajo izjave, snemajo proizvodnjo. Tega tam ni. V podjetje prideš prek zvez, če nekoga poznaš, te povabi." Preden so vstopili v Google, so morali podpisati izjavo, da ne bodo govorili o Googlu, snemali ali intervjuali zaposlenih.

Tudi do Tima Draperja, ki je sicer lastnik enega večjih skladov tveganega kapitala, so prišli prek prijatejice podjetnice in Draperjevega prijatelja. Intervju z njim bo objavljen v septembrski oddaji. "Povedal je zelo zanimive stvari, na primer, kaj so smernice vlaganja, kako izbira podjetje, kaj se mu zdi pri podjetniku najpomembnejše. Zanimivo je, da ga zanimajo tudi slovenska podjetja, tako da se bo z veseljem srečal s kakšnim slovenskim podjetnikom."

Ob vprašanju, ali so v ZDA spoznali kakšnega uspešnega Slovenca, pa je Edita Cetinski posebej izpostavila 29-letnega Jureta Leskovca, ki je predavatelj na univerzi v Stanfordu. Izbran je bil med 300 prijavljenimi in velja za matematičnega genija. Leskovec raziskuje velika socialna omrežja in prav on je tisti, ki je dognal, da je med dvema posameznikoma na svetu le še šest korakov oziroma ljudi, poznanstev. "Njegove raziskave zanimajo tudi številne obveščevalne službe in predvsem oblasti, vlade, saj s takšnimi raziskavami lahko najdeš tudi ljudi, ki jih iščeš, na primer teroriste."

Prava ideja se na male zaslone vrača septembra. Poleg že omenjenih sogovornikov si boste lahko ogledali tudi intervju z Zvonkom Fazarincem, Slovencem, ki je bil 32 let v vodstvu Hewlwtt-Packarda, in tako iz prve roke izvedeli, na kakšen način bi lahko koncept Silicijeve doline prenesli v Slovenijo, gledalce vabi Edita Cetinski. Poleg tega so v ZDA posneli tudi pogovor z Rokom Sosičem, uspešnim podjetnikom, ki postavlja mlada, "start-up" podjetja, ki jih prodaja naprej.