Foto: Ministrstvo za infrastrukturo/Urban Štebljaj
Foto: Ministrstvo za infrastrukturo/Urban Štebljaj

Evropska komisarka za promet Adine Valean si je najprej ogledala napredovanje del pri izgradnji viadukta Glinščica, za tem pa še gradbišče enega predora T7 na območju Črnega Kala

"Slovenija je pomembna za Evropo zaradi koridorjev, ki jo prečkajo, zato je res nujno, da je projekt drugega tira končan pravočasno. Vemo, da je v Evropi trenutno precej ovir pri infrastrukturnih projektih, a so pomembni, saj se brez njih ne moremo premikati v smeri večje trajnostne mobilnosti," je povedala po poročanju Radia Slovenija.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je ob tem napovedal še druga vlaganja v železniško infrastrukturo: "Gradimo primorsko, štajersko progo, na gorenjski smo prenovili žilo od Kranja do Jesenic, vključno s predorom. Železniško mrežo želimo posodobiti tako za hitrejši prevoz tovora kot za prevoz potnikov."

Glede morebitnega sodelovanja zalednih držav pri finančni konstrukciji projekta drugi tir je Vrtovec dejal, da jih bo vedno vabil, da v kakršni koli obliki izkoristijo potencial Luke Koper in drugega tira. Sodelovanje z zalednimi državami po njegovih besedah sicer že poteka, a ga je treba še okrepiti, da bo drugi tir opolnomočen.

Interes Poljske za drugi tir

Nazadnje je Vrtovec o tem razpravljal na Poljskem, kjer so, kot je dejal, Luko Koper priznali kot eno izmed strateških za oskrbovanje južnega dela Poljske. "Sodelovanje med Poljsko in Luko Koper se bo še dodatno okrepilo. Mi si želimo, da čim bolj povečajo pretovor z Luko Koper," je dejal.

Direktor 2TDK Pavle Hevka je spomnil, da je projekt pridobil 247 milijonov evrov nepovratnih sredstev, hkrati pa napovedal vlogo za nova. "Mi bomo kandidirali še za dodatna nepovratna sredstva za tirne in elektro-strojne naprave. Vlogo bomo oddali za okoli 100 milijonov evrov. Do novembra jo moramo pripraviti, januarja pa jo bomo oddali," je napovedal.

Evropska komisarka na ogledu del 2. tira