Foto: BoBo
Foto: BoBo

Število potnikov na brniškem letališču postopoma narašča. V prvem letošnjem trimesečju jih je bilo 28 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, skoraj 258 tisoč, kar pa je po podatkih Fraporta še vedno za 24 odstotkov manj kot v enakem obdobju predpandemskega leta 2019, v katerem smo sicer izgubili nacionalnega letalskega prevoznika Adrio Airways.

Koliko je ob tem uspešna ali neuspešna država s subvencijami tujim letalskim družbam, potem ko je lani odprla nov program financiranja v vrednosti 16,8 milijona evrov, glede na relativno nizko število prijavljenih prevoznikov iz tujine? "Imamo luksemburškega prevoznika, imamo prevoznika iz Rige, imamo norveškega prevoznika, in zdaj se ocenjuje vloga ciprskega prevoznika, ki je prijavil na ta razpis kar nekaj destinacij," je uspešnost subvencij ocenila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. S tovrstnimi subvencijami nameravajo nadaljevati, saj so zanje še na voljo finančna sredstva, je dodala.

Na ministrstvu za infrastrukturo je bilo v zadnjih mesecih veliko lobističnih stikov, tudi v povezavi z zemljiščem v državni lasti. Tako so ga 7. marca letos obiskali predstavniki podjetja Gebruder Weiss, in sicer "z željo po vzpostavitvi regijskega logističnega centra na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana in pridobitvi soglasja za izvedbo projekta na območju letališča ter soglasja za odkup zemljišč v lasti Republike Slovenije".

In odgovor ministrice na vprašanje, kakšna sta bila namen in rezultat tega srečanja? "Med letoma 2011 in 2024 na tem območju nismo določili strateškega interesa države, zdaj s sodelavci pripravljamo strokovne podlage," je pojasnila Bratušek: "Da ugotovimo, kaj je tisto območje, ki ga letališče Brnik ali pa letališče Ljubljana res potrebuje za svoje delovanje. Dokler mi teh strokovnih podlag nimamo, bi zelo na pamet govorili oziroma bi se celo odločili, da se znotraj območja, ki je predvideno za DPN, to zemljišče proda. Kar je seveda nesprejemljivo."

Kaj je z zamislijo ustanovitve novega letalskega prevoznika, potem ko je Komisija za nadzor javnih financ 7. julija 2023 sprejela sklep, s katerim vladi priporoča, naj ob vprašanju ustanavljanja novega prevoznika dodatno preuči scenarij povezovanja s strateškim partnerjem, t. j. uveljavljeno letalsko družbo? Ob znanih imenih je, zanimivo, med lobističnimi stiki z ministrstvom tudi povsem neznana družba Anisos, in sicer s ciljem vzpostavitve povezav s Hongkongom.

"Gre za lastnika ciprske letalske družbe, za zdaj drugih podatkov o njih ne vem. So eden od partnerjev ali pa podjetij, s katerimi so se moji sodelavci pogovarjali," je dejala Bratušek.

Med uveljavljenimi prevozniki, ki so bili v zadnjem letu tudi na infrastrukturnem ministrstvu, so po javno dostopnih podatkih sicer AirBaltic, Austrian Airlines, Amelia International, Cyprus Airways in Croatia Airlines.

Lobistični stiki v zvezi z zemljiščem na Brniku in ustanovitvijo novega prevoznika