Matevž Petek ponuja aplikacijo, pri kateri gre za nekakšen pingpong fotografij med uporabnikoma, ki jima lahko sledijo tudi drugi. Foto: Facebook
Matevž Petek ponuja aplikacijo, pri kateri gre za nekakšen pingpong fotografij med uporabnikoma, ki jima lahko sledijo tudi drugi. Foto: Facebook
"Hitrejša in enostavnejsa komunikacija omogoča, da ostajaš v stiku s še večjim številom prijateljev in znancev, to pa težnje mladih." Foto: Facebook
Petek je imel lepo športno kariero - osvojil je srebrno medaljo na svetovnem prvenstvu 2005 v akrobatskih skokih, slavil pa je štiri zmage na tekmah za svetovni pokal. Foto: Reuters
Jugoslav Petković
Podjetju Povio je v veliko pomoč Jugoslav Petković, ki ima že veliko podjetniških izkušenj. Foto: Facebook
Podobnost med ukvarjanjem z deskanjem prostega sloga in ustvarjanjem novega podjetja je neverjetna, pravi Petek. "Pri obeh zmaga samo eden, dinamika je neverjetna, vsak dan je druga zgodba, delaš stvari in naučiti se je treba trike, ki jih še nihče pred teboj ni izpeljal." Foto: EPA

Pri Poviu gre za nov način komuniciranja. Uporabniki pametnih telefonov delijo fotografije, ki jih nato vidijo tisti, ki uporabniku sledijo. V intervjuju je 29-letni Petek pojasnil, kakšne so prednosti te aplikacije v primerjavi s Twitterjem, kako se počuti v Kaliforniji in koliko mu vrednote, ki jih je potreboval pri športni karieri, pomagajo v poslu.


Kako natanko pri Poviu poteka komunikacija med uporabniki?
Aplikacija je nov način komunikacije in deluje po principu, da te zanima, kaj prijatelj počne. Ga 'pingneš' oz. pozoveš, prijatelj pa odgovori s fotografijo. Posname svoj trenuten zorni kot. Nato te lahko prijatelj vpraša nazaj, kaj ti počneš, in s tem posledično nastane nekakšen foto pingpong, ki pa ga vsi najini prijatelji lahko opazujejo.

Starejša generacija se verjetno sprašuje, zakaj bi kdo želel deliti fotografije z nekom, ki ga ne pozna. Ali mlajša generacija razmišlja drugače?
Mladi imamo manj problemov z zasebnostjo kot starejši, saj je starejša generacija odraščala v drugačni informacijski dobi. Mladi so še na začetku svoje življenjske poti in si zaradi tega želijo čim več priložnosti. Imeti priložnost, da lahko teoretično govoriš s komer koli, je seksi. Prenos informacij lahko poteka prek zvoka, videa, besedila, slike. Sliko je najlažje ustvariti in zajeti, pa tudi 'konzumirati'. V delčku sekunde se lahko odločiš, ali te vsebina na sliki zanima ali ne. Ljudje smo vizualna bitja, tako smo ustvarjeni. Recimo pri zvoku, videu in besedilu ni tako enostavno. Treba je prebrati ves odstavek, da se lahko odločimo, ali nas pritegne ali ne. S sliko to naredimo v delčku sekunde.

Torej mladi hitreje in enostavneje komunicirajo s pomočjo fotografij kot z besedami?
Da. Hitrejša in enostavnejša komunikacija omogoča, da ostajaš v stiku s še večjim številom prijateljev in znancev, to pa so težnje mladih. In mi bi radi to orodje omogočili.

Pravite, da je aplikacija Povio skorajda Twitter za slike. Zakaj bi nekdo raje prav prek vaše aplikacije pošiljal slike, če je za to primeren tudi Twitter?
Ključ se skriva v enostavnosti. To trdimo, ker bi Twitter lahko (veliko ljudi je tako menilo na začetku) opisali, da je samo Facebook status update, brez lajkov in komentarjev. Mi to počnemo za Instagram. Eliminiramo torej 80 odstotkov postopka deljenja fotografij. Odstranimo: a) motiv za posnetek fotografije, b) triger camere c) filtre, d) komentarje in hastage. Torej ostane samo "share".

V čem je uporabniška izkušnja pri vas boljša?
Boljši oz. naravnejši mislimo, da smo zato, ker ne morem mimo tistega občutka na družbenih omrežjih tipa Facebook, Instagram, Foursquare ..., kjer neprestano le hvalimo, kar vsaj meni daje nelagoden občutek. Tam je očitno naš motiv sebe pokazati v čim boljši luči. Pokazati, kako 'kul' sem in da zberem lajke in komentarje. Meni to ni všeč in zaradi tega sam v športni karieri velikokrat nisem delil utrinkov s tekmovanj in treningov. Po drugi strani pa, če me je kdo vprašal, kako je bilo, sem z veseljem odgovoril. Mislim, da naj bi bilo tako tudi v virtualnem svetu.

Lahko razložite, kako ste z idejo prodrli v Silicijevi dolini? Na razpisu, kjer je bilo prijavljenih več tisoč podjetij, ste prišli v finale ...
Razpis se je odprl že lani. Finaliste pa so izbrali že mesec pred našim začetkom. Imeli smo srečo, da so nas v San Franciscu po naključju opazili in nam ponudili vstop v finale s povabilom (wild card). Na generalki smo se dobro odrezali in dali so nam enega najboljših terminov pred impresivno žirijo.

Kaj vam pomeni, da ste prišli v finale? Ste zdaj v kakšnem inkubatorju, vam plačujejo stroške ...
Predvsem so bili na tej konferenci prisotni največji vlagatelji, novinarji, blogerji, 'trendseterji'. In če se na odru predstaviš, ekosistem to opazi. Od nas pa je odvisno, kako bomo to prepoznavnost izkoristili. Ne, za inkubator se nismo odločili, ker menimo, da za zdaj to ni najbolj smiselno, sam smo že na trgu.

Kako pa se financirate?
Z investicijo, ki smo jo dobili lani od podjetja ThirdFrameStudions.

Pred kratkim se je z Matevžem Petkom za Radio Slovenija pogovarjala Maruša Kerec. Med drugim je povedal, da bi bil Povio lahko že naslednje leto eden izmed vodilnih igralcev na področju tehnologije in pretoka informacij. "To so sicer izjemni cilji, ki jih je v Sloveniji težko razumeti, toda naša ekipa verjame v to."

Zadnje čase živite v Kaliforniji. Kakšni so vtisi?
Všeč mi je. Predvsem je tukaj najbolj razvit startup ekosistem. Nobena ideja ni prenora in vsi so na lastne oči videli, kako zraste milijardo vredno podjetje čez noč praktično iz nič. To je v Evropi oziroma Slovenije skoraj nemogoče. Delati v takšnem okolju je res motivacijsko.

Aplikacija je brezplačna. Kdaj in na kakšen način boste začeli z njo služiti?
Pri aplikaciji gre za grajenje omrežja. Dokler torej omrežje nima nekaj milijonov uporabnikov, je idejo zelo težko monetizirati. Treba je narediti kompromis med rastjo in monetizacijo. Obojega hkrati ni. Mislimo, da je rast pomembnejša. Tako kaže tudi zgodovina. Imamo pa seveda ideje, kako bi se to v prihodnosti lahko monetiziralo, ampak je nerelavantno, ker se lahko do takrat spremeni marsikatero pravilo na trgu.

Soustanovitelj Povia Jugoslav Petković je znan tudi po tem, da je sodeloval pri razvoju spletne trgovine Mimovrste. Kako sta se našla? Kaj pomenijo njegove izkušnje?
Jugoslav je Top! Mlad, ambiciozen, s strastjo za ustvarjanje 'startupov'. Poznal sem ga že prej kot soustanovitelja podjetja Mimovrste in kot dobitnika bronaste gazele. Potem sem ga nekega dne srečal na mestnem avtobusu in ga iz radovednosti vprašal za nasvet in kontakt. Ker je bil kul, sem mu pozneje med prvimi predstavil idejo o Poviu. Bil je navdušen in postal naš tester. Ko je postalo jasno, da lahko Povio doseže uspeh na mednarodni ravni, sem ga povabil, da se mi pridruži, saj ima 16-letno kilometrino in ve, kako ustvarjati uspešna podjetja.

Ste športnik, odličen deskar, dobili ste tudi medaljo SP-ja v akrobatskih skokih. Kako, da ste se preizkusili še v podjetništvu?
To sezono sem bil poškodovan, zato sem moral svojo energijo nekam usmeriti. Ker mi je šport dal to, da sem premagal vse na svetu že kot najstnik, sem tudi tukaj iskal tako ambiciozen cilj, da postanem nemiren, če si ga predstavljam. To je tisto, kar me zjutraj dvigne iz postelje. In startupi imajo ravno to. Z relativno malo stroškov lahko čez noč premagaš velikana in malo spremeniš svet oziroma dinamiko ljudi. To je zelo seksi. Ampak nikoli ne reci ne, mogoče pa se vrnem v šport ...

Koliko vam vrednote, ki ste se jih naučili v športu, koristijo v podjetništvu?
Zelo. Bolj, kot si lahko predstavljate. Še posebej je neverjetna podobnost med ukvarjanjem z boardanjem prostega sloga in ustvarjanjem start upa. Pri obeh je zmagovalec samo eden, dinamika je neverjetna, vsak dan je druga zgodba, delaš stvari in naučiti se je treba trike, ki jih še nihče pred teboj ni izpeljal. Tveganje je ogromno, dnevno si na vrtiljaku čustev. Možnost uspeha je majhna, ampak če na koncu vendarle uspeš, je nagrada neverjetna. I love it!