Bo kaj zraslo na pogorišču Adrie Airways? Foto: BoBo
V DUTB-ju so za Slovensko tiskovno agencijo na vprašanje o izračunih glede morebitnega novega državnega prevoznika povedali, da je bil DUTB "kot specialist za prestrukturiranje družb v težavah s strani ministrstva za gospodarstvo pozvan k proučitvi finančnega stanja družbe Adria Airways". "Stanje smo proučili in o ugotovitvah obvestili ministrstvo. Več v tem trenutku ne moremo komentirati," so zapisali.

Na podlagi analize finančnega stanja Adrie Airways se je vlada odločila, da v Adrio Airways ne bo vlagala denarja, je večkrat povedal gospodarski minister Zdravko Počivalšek. V intervjuju za tednik Mladina minulo sredo je povedal, da bodo izračuni pripravljeni "v kratkem". Podrobnosti ni razkril, dejal je le, da je morebitni partner regionalni letalski prevoznik.

V DUTB-ju so na vprašanja glede izračunov in glede predstavitve poslovnega načrta nekdanjim pilotom Adrie odgovorili le, da "navedbe ne držijo".

Vlada je po propadu Adrie nalogo preverjanja možnosti ustanovitve nove letalske družbe zaupala DUTB-ju. En mesec po stečaju prevoznika so na slabi banki potekale prve predstavitve projekta. Družba bi sprva letela s petimi Canadairovimi letali, zaposlila bi do 200 ljudi, zaradi vzpostavitve celotne letalske operacije pa bi prvo leto sklenila z 20 milijoni evrov izgube, je neuradno izvedel Radio Slovenija.

Sicer to naj ne bi bile zadnje številke, saj izračuni še niso zaključeni. Na DUTB-ju podrobnosti projekta ne komentirajo. Poznavalci letalske panoge pa o uspešnosti projekta s tako imenovanim tujim strateškim partnerjem močno dvomijo, saj bi ta imel od tega projekta le koristi, država pa levji delež odgovornosti.

Če bi ideja o ustanovitvi novega prevoznika dobila zeleno luč, bi ustanovitelj – domnevno DUTB v sodelovanju s partnerjem – do vsega, kar potrebuje za zagon, najlažje in najhitreje prišel z nakupom tako imenovane Adrijine poslovne celote, ki je na voljo v stečajni masi.

Zanimanje za nakup obstaja, pojasnjuje stečajni upravitelj Janez Pustatičnik: "V stečajnem postopku smo do zdaj izvedli več sestankov s tujimi kot tudi domačimi interesenti. Ponudbe po objavljenem vabilu na Ajpes pričakujemo do 11. 11. Na podlagi prejetih ponudb pa se bomo odločili glede nadaljnjega postopanja."

Večina jih povprašuje po tako imenovani AOC-licenci, ki je poleg operativne licence ključen dokument za letalsko družbo, dodaja Pustatičnik. S kupci, ki bodo za poslovno celoto ponudili največ, se bodo pogajali naprej in celoto prodali najboljšemu ponudniku.

Po stečaju Adrie Airways