Predsednik sekcije za promet pri OZS-ju Andrej Klobasa svari, da je slovenski transport v podrejenem položaju in lahko ugasne. Foto: BoBo
Predsednik sekcije za promet pri OZS-ju Andrej Klobasa svari, da je slovenski transport v podrejenem položaju in lahko ugasne. Foto: BoBo

Predsednik sekcije Jože Klobasa kot največjo težavo slovenskih prevoznikov vidi nelojalno konkurenco tujih prevoznikov predvsem iz jugovzhodne Evrope, ki svoje delavce plačujejo tudi za polovico manj kot slovenski prevozniki.

Težava je po mnenju Klobase tudi v tem, da so ti prevozniki redkokdaj kaznovani, če kršijo predpise, saj jim policisti in cariniki pogosto izdajo le opozorilo. A po podatkih sekcije za promet so prav prevozniki iz Bolgarije, Srbije in Romunije precej pogostejši kršilci predpisov kot slovenski.

Prevoznike pesti tudi zmanjševanje subvencij za nakup ekološko prijaznejših tovornih vozil. V letu 2013 je država zagotovila le štiri milijone evrov subvencij za take nakupe, čeprav sekcija ocenjuje, da slovenski prevozniki v proračun prispevajo desetkrat več sredstev. Če slovenski prevozniki ne bodo imeli možnosti nakupa do okolja prijaznejših vozil, bodo izgubili tudi svojo konkurenčnost, čeprav so po podatkih sekcije za promet med odjemalci zelo cenjeni.

Premalo pa se prevozniki upoštevajo tudi pri urejanju slovenskih mest. Tako je član upravnega odbora sekcije za promet pri OZS-ju Peter Mirt izpostavil, da vozniki avtobusov v središčih slovenskih mest tako rekoč nimajo več prostora parkirati in pobirati potnikov, s čimer se navsezadnje odganjajo tudi turisti. Medtem so po mnenju Klobase globe za domače prevoznike, ki vozijo na cestah, kjer je dovoljen samo lokalni promet, previsoke.