Honda se s težavami glede zračnih blazin ukvarja že od konca leta 2008, a za zdaj neuspešno. Foto: EPA
Honda se s težavami glede zračnih blazin ukvarja že od konca leta 2008, a za zdaj neuspešno. Foto: EPA
Toyota
Predsednik Toyote je v razlagi težav s pedalko za plin, ki tarejo podjetje, dejal: 'Ni nam uspelo povezati posameznih točk.' Foto: EPA

Odpoklic se v veliki večini nanaša na avtomobile iz Severne Amerike, kjer bodo morali odpoklicati skoraj 379.000 vozil, pa tudi iz Mehike, Avstralije, Japonske in Tajvane. Ponovno morajo preveriti delovanje modelov accord, civic, odyssey, CR-V, pilot in acura, ki so bili izdelani v letih 2001 in 2002.

Jani Novak iz Honde Slovenija je za MMC potrdil, da odpoklic velja le za avtomobile, ki so izdelani v ZDA za ameriško, kanadsko in mehiško tržišče, niso pa vključena nobena vozila iz Evrope, razen nekaj tistih, s katerimi se vozijo v Natovih oporiščih in v Izraelu. Pri odpoklicu bodo zamenjali inflatorje, ki napihnejo zračno blazino. Dodali so, da se ameriški in evropski model accord povsem razlikujeta, tudi oblikovno, in da avtomobile, namenjene na evropsko tržišče, torej tudi v Slovenijo, izdelujejo v japonskih tovarnah, ameriške pa v ameriških. Pred dvema tednoma pa se je odpoklic modela jazz nanašal le za vozila, ki imajo volan na desni strani, torej v Evropi le za britanske, irske, ciprske in gibraltarske avtomobile.

Nedavno odpoklic zaradi zapiranja oken
Iz Honde so sporočili, da obstaja nevarnost, da se zračna blazina napihne preveč in poči, ostanki kovinskih delcev pa bi bili lahko za voznika smrtno nevarni.

To še zdaleč ni prvi odpoklic Hondinih vozil. Pred manj kot dvema tednoma so zaradi nepravilnosti pri samodejnem zapiranju oken, ki je v Južni Ameriki povzročil nesrečo modela jazz, v kateri je umrl otrok, na pregled poklicali 646.000 vozil po vsem svetu.

Predtem pa so, spet zaradi težav z zračno blazino, že novembra leta 2008 in junija leta 2009 odpoklicali dodatnih 510.000 avtomobilov. Zračne blazine izdeluje ameriška enota japonske družbe Takata, iz katere so sporočili, da niso obveščeni o nikakršnih nepravilnostih o zračnih blazinah, ki jih izdelujejo za druge avtomobilske znamke.

Ocena stroškov: 30 milijonov
Vsak avtomobil, ki bo odpoklican, bo Hondo doma na Japonskem po prvih ocenah stal 67 dolarjev, kolikšni stroški bodo nastali v svetovnem okviru, pa niso želeli sporočiti, a bi se ta znesek lahko gibal okrog 30 milijonov dolarjev.

Okvaro zračnih blazin povezujejo z eno žrtvijo in enajstimi poškodbami v ZDA, z drugih koncev sveta pa ni poročil o podobnih nesrečah. Novica je že vplivala na Hondin položaj na borzah, saj so vrednosti njenih delnic po vsem svetu padle.

Toyotinim težavam ni videti konca
Preglavice Honde so le pika na i težavam japonskih avtomobilskih velikanov, saj se na prvih straneh časopisov že nekaj dni pojavlja tudi Toyota, sicer največji proizvajalec vozil na Japonskem, ki je morala zaradi težav s stopalko za plin v zadnjih mesecih odpoklicati že kar 8,1 milijona svojih vozil, kar je največji odpoklic v njeni zgodovini. Samo v torek so na pregled zaradi težav z zavorami poklicali več kot 400.000 vozil modela prius in drugih hibridov. Poleg tega mora odgovarjati na očitke, da se je na dokaze o pomanjkljivi varnosti svojiih modelov odzval prepočasi.

Kljub zadnjim dogodkom pa nekateri žogico umirjajo, saj opozarjajo, da občasni odpoklici vozil niso nič nenavadnega in da se okoli njih v zadnjih dneh dela prevelik pomp. "Pomembno je, kako se avtomobilski proizvajalci odzovejo na odkrite napake, a ljudje naj ne pretiravajo in naj ne začnejo dvomiti o svojih vozilih zaradi tega," je dejal japonski strokovnjak Jošihiko Tabej. "Pri avtomobilski industriji me bolj skrbijo njihovi prihodki v naslednjem letu, ko ne bodo več dobivali vladnih spodbud."